افزایش چهار کتابخانه سیار به کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با اشاره به وجود یک کتابخانه سیار در این استان از افزایش چهار کتابخانه سیار دیگر تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلمیانی احمدی عصر چهارشنبه در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت‌های ۱۰۰ روزه کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان اظهار داشت:چهار کتابخانه سیار به مراکز کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس، فین، حاجی آباد و میناب کانون پرورش فکری کودکان از بخش اعتبارات استانی اضافه می شود.

وی بیان داشت: درحال حاضر ۱۵ کتابخانه ثابت و ۲ کتابخانه پستی در شهرستان‌های بندرعباس و میناب وجود دارد که با اضافه شدن ۴ کتابخانه سیار دیگر تعداد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری هرمزگان به ۲۱ مورد می رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان در ادامه از برگزاری  جشنواره منطقه‌ای طنز کودک برای نخستین بار  دربهمن امسال در بندرعباس خبرداد و افزود: این جشنواره با شرکت استان‌های منطقه چهار کانون شامل استان‌های هرمزگان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با همکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان برگزار می شود.

سلیمانی در ادامه از راهیابی پنج قصه گوی این استان به مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی منطقه ۴ کشور را از دیگر فعالیت‌های بخش فرهنگی کانون عنوان کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره منطقه ای در استان یزد سمیرا عامری پور عضو ارشد کانون فراگیر بندرعباس با قصه کچل کفترباز در بخش آزاد به مرحله بین المللی این جشنواره راه یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان گفت: طی صد روزه امسال، واحد صدور مجوز واردات اسباب بازی با برسی و ۱۷۷ پرونده، مجوز ترخیص و تعداد اسباب بازی از گمرکات استان را صادر کرده است.

سلیمانی گفت: کانون پرورش فکری هرمزگان همچنین با ارسال ۵  اثرپژوهش کودک و ۷ اثر اقدام پژوهی در جشنواره هفته پژوهش شرکت کرده و توانست یک عنوان برگزیده و دو عنوان تقدیر شده را در پرونده پژوهشی خود ثبت کرد.

وی راهیابی فیلم پویانمایی با عنوان لاک پشت های پوزه عقابی در سومین جشنواره‌ محیط زیستی سپیدار، تجهیز و خرید تلسکوپ با متعلقات برای رصد خانه و گنبد آسمان نما و برگزاری دوره های آموزشی رویکردهای دینی را از فعالیت های درحال اجرا از سوی کانون در بخش پژوهش نام برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان چاپ کتاب آوای دریا۲ با موضوع " دریا مسیر پیشرفت " با هدف مکتوب کردن آثار ادبی خلق شده اعضای ادبی و پرورش یافته کانون هرمزگان باهمکاری بنیاد نخبگان و برپایی ۳۰جلسه نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرح کشوری و استانی از جمله جمشید خانیان و مجید عمیق دو نیوسنده مطرح کشوری را از فعالیت های حوزه ادبی کانون عنوان کرد.

سلیمانی همچنین برپایی ۹۰ نمایشگاه عرضه کتاب در مدارس به منظور ارتقا سطح فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، کسب دیپلم افتخار عضو کانون ابوموسی در فراخوان بین المللی شانزدهمین نمایشگاه سه سالانه کودکان های ونیکا فنلاوند ۲۰۱۷، قراردادن ۷۲۰ دانش آموز در مقاطع دبستان و راهنمایی  در ۱۷ روستا تحت پوشش کتابخانه پستی کانون هرمزگان را بخش دیگری از فعالیت های کانون نام برد.

این مسوول در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی صیانت از کودکان آنلاین روز پنج شنبه هفتم دی ماه با حضور حسین غفاری، پژوهشگر فرهنگ و رسانه با هدف آشنایی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری با نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه های مجازی خبرداد.

درحال حاضر شهرستان های ودان، بشاگرد، پارسیان و خمیر فاقد مرکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری می باشد.

تا پایان آذرماه سال ۹۶، ۴هزار و ۹۱۱ نفر در کانون پرورش فکری هرمزگان ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۶۲ عضو دختر و ۲هزار و ۴۹ عضو پسر و ۱۳۳هزار و  ۱۵۱ می باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =