ضرورت فرهنگ‌سازی درمسیر مدیریت شهری

طی نشست مدیرکل کانون استان گیلان با شهردار منطقه ۱رشت بر ضرورت توسعه‌همه‌جانبه با نگاهی ویژه به سرمایه‌های فرهنگی کشور و فرهنگ‌سازی درجهت توسعه‌ی شهری تاکیدشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این نشست که به منظور هم‌افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون در جهت فرهنگ‌سازی و هم‌چنین ایجاد بسترهای مناسب برای سرعت‌بخشیدن به توسعه همه‌جانبه شهر رشت صورت‌گرفت، دو طرف با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی،  به ترسیم افق‌های مشترک در همکاری‌های متقابل پرداختند.

برهمین اساس اسفندیار ضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان ضمن تشریح‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون، پیشینه و جایگاه این مجموعه فرهنگی را یادآورشد و ضمن مهم توصیف‌کردن پیوست‌های فرهنگی برنامه‌های عمرانی گفت: فرهنگ‌سازی به تحقق اهداف کمک‌می کند و این امر در تغییر نگرش جامعه و همراه‌سازی آنان با برنامه‌های کلان مدیریت شهری نقش تاثیرگذاری دارد.

وی درعین حال نقطه‌ی آغاز همراه‌سازی را دوران کودکی و نوجوانی دانست و با تبیین این موضوع که لازمه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه، کار فرهنگی و سرمایه‌گذاری بر نسل کودک و نوجوان است، از رسالت‌های کانون در این مسیر سخن‌گفت و بر ضرورت همراهی این مجموعه‌ی فرهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور و استان تاکیدکرد.

اسفندیار ضیائی درهمین زمینه به روش های خلاقانه و شیوه‌های آموزش غیر مستقیم کانون اشاره و از آمادگی این مجموعه فرهنگی برای  آشناسازی هرچه بیشتر مخاطبان با حقوق شهروندی و آموزش مهارت‌های اجتماعی به شهروندان خبرداد.

شهردار منطقه ۱ رشت نیز در این دیدار اظهارداشت: همراه‌سازی جامعه با فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌بخشی‌ به ساختارهای شهری، نیازمند فرهنگ‌سازی است و در این میان  ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش می تواند به تحقق این امر کمک‌کند.

ناصر عطایی افزود: کانون تربیت کننده آینده‌سازان جامعه است و دغدغه‌های شغلی والدین و ضرورت‌ آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، اهمیت فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی را بیش از گذشته آشکارمی سازد.

برپایه این گزارش اشاره به پیچیدگی‌ و ظرفیت فعالیت‌های فرهنگی، دیگر محور سخنان شهردار منطقه ۱ رشت طی این نشست بود و وی با تاکید بر ضرورت هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و تغییر نگرش جامعه نسبت به مدیریت شهری اظهارکرد: نیازسنجی، هم‌افزایی و پیش‌گیری از گسست‌ دستگاه‌های اجرایی، نقش تعیین کننده‌ای در نیل به اهداف دارد و برهمین اساس از همراهی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استقبال می کنیم.

گفتنی است این نشست در محل شهرداری منطقه ۱ رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =