راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان میامی

نخستین کتابخانه سیار روستایی به همت مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در شهرستان میامی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از آیین گشایش نخستین کتابخانه سیار روستایی شهرستان میامی در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی خبر داد و گفت: این کتابخانه با حمایت دولت تدبیر و امید و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور توزیع عادلانه امکانات کتاب‌خوانی، تجهیز و هفته‌ی اول دی‌ماه سال جاری در حضور جمعی از مسئولین این شهرستان و کودکان روستاهای اطراف، راه‌اندازی شد.

قاصدک مهربانی، جوهره‌ی آینده را برای جامعه حمل می‌کند

محمدمهدی کریمی فرماندار میامی، ضمن ابراز خرسندی از گشایش نخستین کتابخانه سیار روستایی و تبریک به کودکان روستاهای اطراف این شهرستان و قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری استان، خواستار راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار روستایی ویژه کودکان روستاهای کالپوش در آینده‌ای نزدیک شد تا آنها نیز از امکانات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره ببرند.

کریمی در این آیین با بیان اینکه شایسته است برای آثار خلق‌شده و استعدادهای بالقوه‌ی کودکان و نوجوانان این شهرستان که بالفعل شده، ارزش‌گذاری شود، از مسئولین خواست تا برای خرید این آثار پیش‌قدم شوند.

فرماندار میامی در ادامه تأکید کرد: قاصدک مهربانی، تنها یک خودرو نیست؛ بلکه حامل تمدن و فرهنگ به نسل امروز و آینده است و جوهره‌ی آینده را برای جامعه حمل می‌کند.

کریمی در ادامه سخنانش اظهار داشت: هنوز نسبت یا درصدی برای همکاری و ارتباط کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش تعیین نشده و این سؤال مطرح است که آیا این ارتباط به تعداد جلسه‌ها است یا به رفتار و موضوع و این دو نهاد فرهنگی و آموزشی چه درصدی باید با دیگر نهادهای همسو ارتباط داشته باشند تا هم‌توانی و هم‌افزایی شکل گیرد؟

کانون پرورش فکری در خط اول تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در آیین گشایش نخستین کتابخانه سیار روستایی شهرستان میامی اظهار داشت: کانون پرورش فکری با قدمت ۵۲ ساله در خط اول تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند.

جمال عنوان کرد: کودکی که در کارگاه کانون پرورش فکری حضور دارد، آگاهانه و بر اساس علاقه‌ی خود و به اختیار شرکت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آموزش غیر رسمی در کانون پرورش فکری، افزود: اگر همین کودک در آینده، یک انسان بزرگ شود، مایه‌ی افتخار کانون پرورش فکری است؛ چه‌بسیار اسطوره‌های عرصه‌ی فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت که از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و از افتخارات بهنام جامعه بودند و هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به عنوان متولی کودک و نوجوان با بیان اینکه فرهنگ یک شبه تغییر نمی‌کند؛ بلکه سال‌ها طول می‌کشد تا یک فرهنگ شکل گیرد، تغییر کند و تقویت شود، تأکید کرد: اگر به کانون پرورش فکری، نگاه و توجه ویژه‌ای شود؛ در واقع به فرهنگ در جایگاه مظلوم‌ترین حوزه‌ی جامعه، توجه شده است.

جمال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان سمنان، ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، دو کتابخانه سیار پستی، یک کتابخانه سیار شهری و پنج مرکز سیار روستایی دارد که هریک از این مراکز سیار با ۷۰۰ عنوان کتاب و درمجموع با بیش از ۱۰هزار عضو کودک و نوجوان، ۷۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در پایان تصریح کرد: کتابخانه سیار به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک‌بار به روستاهای هدف مراجعه و به ارایه کتاب به اعضای کودک و نوجوان و همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

گفتنی است؛ خوش‌آمدگویی عضو کودک با گویش و پوشش محلی، روایت‌خوانی اعضای پسر نوجوان، سرودخوانی اعضای دختر نوجوان، تجلیل از برگزیدگان مسابقه و...، برخی از برنامه‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =