برگزاری کارگاه فعالیت های علمی و نجوم

دوره آموزشی فعالیت‌های علمی و نجوم ویژه مربیان و مربی مسئولان کانون استان تهران، به مدت سه روز در مرکز تخصصی علوم کانون استان تهران برگزار شد.

یکی از فعالیت های مراکز علمی در کانون، فعالیت نجوم و آشنایی با ستاره شناسی آماتوری است. نجوم هم علم است و هم سرگرمی و دیدن و کشف راز و رمز آسمان شب همیشه برای کودکان و نوجوانان شگفت انگیز بوده و علاقمندان بسیاری در کارگاه های تئوری و عملی کانون مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکگان و نوجوانان استان تهران، این دوره آموزشی ویژه مربیان و مربی مسئولان مراکز علمی و دیگر مراکز کانون استان به مدت سه روز از 2 تا 4 دی ماه در مرکز علوم کانون استان برگزار شد.

گفتنی است مدرس در این دوره آموزشی دکتر محمد رضا نوروزی، استاد دانشگاه، مشاور و مدرس با سابقه نجوم آماتوری در رصد خانه زعفرانیه کانون استان بود.

وی در این کارگاه ضمن تعریف، اهداف و دستاوردهای علمی بویژه علم نجوم ، توضیحات جامعی در رابطه مفاهیم و اصطلاحات علم نجوم همچون کره آسمان، کهکشان و اجرام کیهانی، منظومه شمسی و دیگر مفاهیم علمی مانند سیاهچاله ها، کلیات و ساختار ستارگان به مربیان شرکت کنندگان ارائه داد.  

همچنین افزایش مهارت در استفاده از ابزارهای نجومی همچون تلسکوپ، دوربین و آسمان‌نما، آموزش و مهارت افزاری جهت یافتن اجرام آسمانی با استفاده از ابزارهای نجومی، معرفی داستان‌های موازی در طراحی سرفصل‌های آموزشی، آموزش ساعت‌های آفتابی و ساخت یک ساعت آفتابی افقی. طراحی و ساخت ساعت آفتابی استوایی از دیگر بخش‌های آموزشی این کارگاه علمی بود.

کانون استان تهران دارای دو رصدخانه تخصصی در مرکز شماره 16 واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سرلشگر فلاحی‌، پارک زعفرانیه  و مرکز نجوم دماوند واقع در شهرستان دماوند، خیابان تختی روبروی آموزش‌وپرورش است.

همچنین مرکز تخصصی علوم و زیست‌شناسی کانون استان با امکانات تخصصی همچون تلسکوپ‌های حرفه‌ای و کارگاه آسمان‌نما، به آموزش علم نجوم می‌پردازد که این مرکز در خیابان نیروی هوایی، جنب متروی شهید کلاهدوز واقع‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =