رشد 30 درصدی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در استان زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: در چند سال گذشته مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان زنجان رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، محمدنقی صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود : کانون پرورش فکری تا سال 1393 دارای 20 مرکز فرهنگی هنری فعال بود و لازم بود برای توسعه‌ی متوازن فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در بین کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار برنامه‌ریزی شود.

در راستای این سیاست، هم اکنون با آغاز به فعالیت دو مرکز کتابخانه سیار شهری و مرکز شماره 6 زنجان، 27 مرکز در استان فعالیت دارد و دو مرکز هم تامین اعتبار شده و مقدمات فعالیتشان فراهم شده و تا پایان سال 1396 فعالیت خود را شروع می کنند. بنابراین تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون استان به 29 مرکز فرهنگی هنری افزایش  خواهد یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گفت: با ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی، توسعه‌ی مراکز فرهنگی هنری و جذب نیروی انسانی، اعضای کودک و نوجوان کانون استان  از 5 هزار و 800 عضو در سال 93 به 16 هزار عضو در سال 96 رسیده است. که شاهد افزایش چند برابری اعضا ی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری استان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان، خاطر نشان کرد: برای پرورش کودکان و نوجوانان خلاق، با نشاط، پایبند به اخلاق و متفکر و همچنین آشنا با فرهنگ، ادبیات، تاریخ ایران و اسلام نیازمند تلاش جدی تر و سرمایه گذاری جهت توسعه و بروز کردن برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان هستیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =