کد خبر: 276064
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
بازدید 1068
نقد کتاب میخوام برم کوه توسط اعضای ادبی بندرعباس

کتاب میخوام برم کوه نوشته امیر حسین والا از شاعران استانی با حضور اعضای ادبی کانون بندرعباس نقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، اعضای ادبی مراکز پنجگانه بندرعباس، کتاب " میخوام برم کوه، نوشته امیر حسین والا را با حضور نویسنده کتاب نقد کردند.

امیر حسین والا در خصوص این سروده گفت: از قدیم‌ها و از همیشه " موسیقی وشعر" شاید، بیشتراز هر دو داشته‌ی معنوی دیگری در زندگی بشر، نه فقط حضور بلکه جریان همیشگی داشته‌اند و انسان‌ها را در همه جای دنیا به هم متصل کرده‌اند.

وی افزود: یکی از ترانه‌های محلی که بسیار خوانده و باز خوانی شده است ویادآور خاطرات شیرین کودکی بسیاری از جمله خودمن بوده است، قطعه‌ی « می‎‌خوام برم کوه » است.

والا خاطر نشان کرد: سال‌ها بود که این ترانه از ذهن و زمزمه‌هایم دور شده بود، اما هنگامی که دخترم به دنیا آمد و دوباره کودک بودن را به من آموخت، مرا ناخود آگاه یاد سال‌های کودکی‌ام انداخت.

سراینده کتاب " میخوام برم کوه" بیان کرد: وقتی برای کودک خردسالم این ترانه را زمزمه کردم، پی بردم این ترانه با همه‌ی گیرایی، شور و دلنشینی‌اش حرفی دارد که سخن دل من نیست ودوست ندارم بدین گونه که هست برای فرزندم آن را زمزمه کنم.

والا گفت: برای من که همیشه دوست‌دار موسیقی، موسیقی طبیعت، طبیعت حیوانات بودم پسندیده‌تر این بود که خردسالم نیز با همین نگاه، به پیرامون خود عشق بورزد.

وی خاطر نشان کرد: از این رو اکنون برای او و برای فرزندان سرزمین‌مان قطعه را به گونه‌ای دیگر نوشتم.

در ادامه این نشت اعضای ادبی به نقد و بررسی این سروده پرداختند وبیشترین موردی که برای آن‌ها جذاب بود شاد بودن سروده و تصاویر جذاب در این کتاب بود.

کتاب میخوام برم کوه سراینده امیر حسین والا به تصویر گری تهمینه لک از انتشارات سومیتا می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =