کودکان و نوجوانانی خوزستانی در مراکز کانون با مضرات چاقی آشنا می‌شوند

کودکان و نوجوانان خوزستانی با شعار "پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم" در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مضرات چاقی آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مربیان مراکز کانون در شهرهای مختلف استان خوزستان با دعوت از دانش آموزان مدارس و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، چاقی را به‌عنوان عامل مؤثر در بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، برخی از انواع سرطان‌ها و بیماری‌های مفصلی و استخوانی به بچه‌ها معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌ها هفته بسیج ملی تغذیه سالم از 15 دی‌ماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های رامشیر، سوسنگرد و رفیع آغاز شده است و دو مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌های گتوند و شوش نیز برنامه‌های خود را از امروز 18 دی‌ماه شروع کرده‌اند و دیگر مراکز این نهاد فرهنگی در استان خوزستان تا 30 دی‌ماه به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی با این موضوع خواهند پرداخت.

این در حالی است که مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان با توجه به روند رو به افزایش چاقی در همه گروه‌های سنی مخصوصاً کودکان و نوجوانان در کشور و تأثیر آن به‌عنوان یک عامل خطر در سلامت جامعه، در فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی تغذیه در طول سال با برگزاری برنامه‌های مختلفی چون صبحانه سالم، بازی‌های گروهی و حرکتی، معرفی کتاب و دعوت از کارشناسان اداره بهداشت بچه‌ها را با تغذیه سالم آشنا می‌کنند.

گفتنی است: هفته بسیج ملی تغذیه سالم با شعار "پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم" از تاریخ 15 دی‌ماه آغاز شده است و تا 30 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =