مربی مرکز فراگیر تهران برگزیده جشنواره قصه گویی شد

با اعلام نتایج بخش فراگیر مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون، مربی فرهنگی مرکز فراگیر شماره ۲۱ کانون استان تهران به مرحله نهایی راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هیات داوران بخش «فراگیر» بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از علی خانجانی، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، مژگان خلیل‌پور و مهدیه مهدویان پس از بررسی ۱۳ اثر راه یافته به مرحله منطقه‌ای، دو اثر را به عنوان برگزیده و یک قصه را به عنوان اثر تقدیری معرفی کردند.

بر این اساس، داستان‌«سه تخم هندوانه» با قصه‌گویی « طاهره بشیر» مربی فرهنگی مرکز فراگیر شماره ۲۱ کانون استان به عنوان اثر برگزیده معرفی و در این جشنواره برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

طاهره بشیر سالهاست در اولین مراکز فراگیر کانون برای اعضای با نیازهای ویژه به زبان اشاره قصه گویی می کند و همین امر سبب شده بخش زیادی از حوزه فعالیت و دغدغه های کاری خود را به این کودکان اختصاص دهد.

وی  در رابطه با سیکل کند خدمت رسانی در حوزه فراگیر در جامعه گفت؛ اولین مرکز فراگیر کانون ۱۶ سال پیش به همت مسئولان وقت کانون در تهران افتتاح شد و پس از آنکه تعداد این مراکز در تهران به ۵ مرکز رسید کم کم سیر صعودی پیدا کرد و حالا شاهد تعداد بیشتری مرکز با نام فراگیر در کشور هستیم. اما به نظر می‌رسد این روند همچنان به سرعت نیاز دارد.

بشیر افزود؛ به نظر من افراد نابینا و ناشنوا و دیگر افراد با نیازهای ویژه می بایست بتوانند مانند شهروندان عادی در کنار ما زندگی کنند اما این افراد همچنان در جامعه برای استفاده از امکانات که به نوعی حقوق شهروندی محسوب می‌شود با مشکل مواجه هستند که نیاز هست جدی‌تر به این مسئله رسیدگی شود.

این مربی فرهنگی مرکز شماره ۲۱ تهران در رابطه با عدم حضور قصه گویان بخش فراگیر در جشنواره منطقه‌ای و داوری آنها به صورت غیر حضوری گفت؛ به نظر می رسد پس از افتتاح مراکز فراگیر در کانون‌های سراسر کشور، کسب تجربه در حوزه قصه‌گویی به زبان اشاره یک نیاز برای مربیان این مراکز است و کاش قصه‌گویان این بخش همچون سایر قصه‌گویان به صورت حضوری داوری می شدند تا همه علاقمندان، بویژه مربیان مراکز فراگیر با قصه‌گویان این حوزه و شیوه های خلاق آنان آشنا می‌شدند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای ۲ تا ۵ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =