برگزاری کارگاه چاپ دستی ویژه مربیان هنری

دوره آموزشی چاپ دستی ویژه مربیان هنری مراکز کانون استان تهران در دو روز جداگانه ۲۳ و ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۶ در مرکز آفرینش‌های شماره ۳۰ در حال برگزاری است.

چاپ دستی یکی شاخه‌های هنرهای تجسمی است که در آن اثر هنری از طریق چاپ تصویر بر روی یک سطح، عموماً کاغذ یا گاهی پارچه، چرم، پلاستیک و سطوح دیگر، توسط هنرمند خلق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این کارگاه آموزشی که اولین گروه از مربیان هنری کانون استان روز شنبه ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در آن حضور داشتند، « الهه مقدمی» مدرس این دوره، مربیان را در دو بخش تئوری و عملی با تکنیک‌های مختلف چاپ دستی آشنا کرد.

مقدمی کارشناسی ارشد رشته نقاشی و استاد گروه نقاشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و به مدت ۲۰ سال در این حوزه مشغول به تدریس می‌باشد.

در اولین بخش از این کارگاه عملی که با هدف ارتقای سطح توانایی‌های هنری مربیان کارگاه‌های هنری مراکز کانون استان و به منظور کیفیت  و  روند رو به رشد و خلاقانه کارگاه‌های هنری در مراکز برگزار شد، ابتدا فراگیران با تاریخچه هنر چاپ دستی و اصول مهم در ایمنی در کارگاه برای کودکان و نوجوانان، به‌صورت تئوریک آشنا شدند.

همچنین روش‌های عملی چاپ دستی و طرز استفاده از وسایل، ابزار و مواد چاپ و تکنیک‌های مختلف مونوتایپ مانند «خراش اندازی، ایجاد بافت، کلیشه مثبت و منفی» و مونوپرینت، حکاکی روی لینولئوم و چاپ شابلونی به شیوه عملی آموزش داده شد.

اولین گروه مربیان هنری روز ۲۳ دی‌ماه در این دوره آموزشی حضور داشتند و دومین گروه مربیان روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه از این آموزش استفاده خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =