دوره آموزشی شعرخوانی و فعالیت‌های هنری ویژه مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری گلستان

مربیان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با روش‌های جذاب‌سازی خوانش اشعار و ساخت کاردستی‌هایی مقوایی در قالب دو کارگاه تخصصی ادبی و هنری آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، قربانعلی بذرافشان معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان با حضور در جمع مربیان کتاب‌خانه‌های سیار، هدف از برگزاری این دو کارگاه تخصصی را آشنایی مربیان با روش‌های جذاب‌سازی کتاب‌شعرها و بهره‌گیری از تکنیک‌های ساخت کاردستی‌های هنری دانسته و بیان نمود: مربیان کتاب‌خانه‌های سیار لازم است همانند سایر مربیان مراکز ثابت کانون از توان‌مندی‌های منحصر به فرد در ارتباط با علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان بهره‌مند شوند چراکه با عنایت به شعار کانون، تمامی بچه‌های گلستانی و به خصوص کودکان و نوجوانان مناطق کمتر توسعه‌یافته حق دارند از ظرفیت‌ها و پتانسیل این مجموعه استفاده نمایند.

برقراری ارتباط موثر با دهیاری‌ها به جهت ارائه فعالیت‌های مطلوب و گسترده، هماهنگی با مدیران مدارس به جهت مشارکت هرچه تمام‌تر دانش‌آموزان در برنامه‌ها و هم‌چنین ثبت به موقع فعالیت‌های مختلف اجرا شده در سامانه کتابداری از نکاتی بود که بذرافشان از مربیان کتاب‌خانه‌های سیار خواسته تا به آن توجه بیشتری داشته‌باشند.

آموزش صحیح شعرخوانی، انتخاب شعر با توجه به گروه سنی، معرفی انواع شعر، قطعه یا چهارپاره و شناخت مراعات نظیر و هم‌چنین بازی‌های آموزشی با اشعار از مواردی بود که در کارگاه ادبی توسط راحمه شهریاری مربی ادبی کانون گلستان مطرح گردید.

هم‌چنین سبیکه‌سادات میرقاسمی مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 کانون گرگان در کارگاه هنری مربیان را با نحوه ساخت بخشی از کاردستی‌های کاربردی با استفاده از تکنیک کاغذوتا و تکه‌چسبانی آشنا ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =