توسعه فرهنگ قرآنی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل

سیزدهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع توسعه فرهنگ قرآنی در مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور کارشناسان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده موسسه قرآنی حنانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در این جلسه با اشاره به اینکه تربیت کودکان اهمیت خاصی در نظام آموزشی اسلام دارد؛ گفت: بهترین دوران تربیت و عالی‌ترین فرصت برای فراگرفتن راه صحیح زندگی ایام کودکی است.

جمادیه تصریح کرد: دوران کودکی نقش مهمی در سرنوشت انسان ایفا می‌کند و خاستگاه بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های تربیتی و موفقیت‌های دوران بزرگ‌سالی در این دوران نهفته است.

مدیرکل کانون استان بابیان اینکه شیوه‌ی فرزند پروری، روش‌های ارتباطی با کودکان و آموزه‌های دینی از مهم‌ترین عوامل رشد شخصیتی کودکان هستند که دین اسلام اهمیت فراوانی برای آن قائل است، تأکید کرد: امروزه آشنایی آیندگان فردا با آموزههای قرآنی از وظایف اصلی متولیان امور تربیتی است

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو باسابقه‌ترین دستگاه‌هایی است که تجارب ارزنده‌ای در زمینه مسائل تربیتی و پرورش حس دینی کودکان و نوجوانان دارد و میتواند کارهای ارزشمندی در این خصوص انجام دهد.

در ادامه این نشست کارشناسان قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای شورای فرهنگی کانون استان به تبیین برنامه‌های خود با موضوع توسعه فرهنگ قرآنی در مراکز فرهنگی هنری پرداخته و در خصوص نحوه اجرا و هماهنگی برنامه‌های مصوب بحث و تبادل‌نظر کردند.

اعضای شورای فرهنگی کانون استان تأکید کردند: هنرهایی چون خوشنویسی و نقاشی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم تربیتی به شمار میروند و به‌یقین مربیان کانون با این هنرها، آیندگان فردا را بهتر میتوانند با آموزههای قرآنی آشنا سازند.

شایان‌ذکر است، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مشترک با عنوان «نقاشی مظاهر طبیعت درآیات قرآنی» و «خوشنویسی آیات سوره مبارکه فجر» از مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =