کد خبر: 276549
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
نتایج هفتمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز اسباب‌بازی اعلام شد

نتایج هفتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز از سوی دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون 75 پرونده مورد بررسی و صدور رأی قرار گرفت که از این تعداد، 53 در خواست ثبت، شش پرونده خواستار صدور مجوز تولید و 16 اسباب‌بازی مربوط به بخش واردات در گمرک‌های حوزه ستادی دبیرخانه بود.

بر اساس اعلام این دبیرخانه از مجموع 37 پرونده درخواست‌ ثبت، یک اسباب‌بازی حرکتی مهارتی، شش سرگرمی آموزشی و کمک آموزشی ،21 پرونده در گروه فکری، شش پرونده فرهنگی‌هنری و سه اسباب‌بازی الکترونیکی و رایانه‌ای  بلامانع تشخیص داده شد.

همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید نیز با شش پرونده موافقت و سه سرگرمی که درخواست ثبت داشتند به دلیل عدم احراز شرایط در کمیسیون رأی نیاورد در عین حال با مجوز تولید 9 پرونده موافقت شد و 13 نمونه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

بر اساس این خبر مجموع پرونده‌های مجوز تولید در این کمیسیون از نظر گروه‌بندی یک نمونه در گروه حرکتی مهارتی، یک سرگرمی آموزشی و کمک‌آموزشی، پنج پرونده در گروه فکری، یک پرونده فرهنگی‌هنری و یک اسباب‌بازی الکترونیکی و رایانه‌ای قرار دارد.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در کمیسیون، در شش گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید، اقدام به تهیه لیستی برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب بازی به جامعه تولید کنندگان و سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور است امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برای مشاهده‌ی لیست پرونده‌های ثبتی بررسی شده در هفتمین جلسه کمیسیون اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =