دهه فجر را برای کودکان و نوجوانان خاطره‌انگیز کنیم

مسوول ستاد دهه فجر کرمان گفت: برنامه‌ها را به این سمت سوق دهیم که برای نسل کودک و نوجوان خاطره‌انگیز باشد و این قشر هر ساله منتظر فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب باشند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مهدی صدفی رئیس شورای هماهنگی و مسوول ستاد دهه فجر استان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، یکی از اصلی‌ترین اهداف گرامی‌داشت دهه فجررا تبیین خدمات و برکات انقلاب اسلامی در میان نسلی دانست که دوران پیش از انقلاب و حوادث این دوران را تا دست یافتن به پیروزی درک نکرده‌اند.

صدفی با قدردانی از کانون پرورش فکری برای اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان سهم بزرگی در برگزاری برنامه‌های جذاب و تاثیرگذار در ایام دهه فجر دارد و همواره تلاش کرده است با بهره‌گیری از ابزار فرهنگ و هنر، مفاهیم دوران انقلاب، حوادث قبل و بعد از این واقعه و حتی وقایع زمان حال را به کودکان و نوجوانان ارایه دهد.

وی جذابیت، استمرار و فراگیر بودن را سه اصل مهم در حوزه کار برای کودک و نوجوان برشمرد و یادآور شد:نگاه به وقایع انقلاب علاوه بر جنبه‌ی ملی، نگاهی اعتقادی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) بر دونکته در زمینه مناسبت‌های ملی و مذهبی تاکید دارند؛اول این که این مناسبت‌ها باید حفظ شود و علاوه بر درس گرفتن از آن‌ها بایستی به نسل آینده  نیزمنتقل شود.

صدفی بیان داشت: پایه و اساس فکری و شخصیتی افراد از کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و در مقطعی که هیچ کس از توطئه‌های دشمن در امان نیست باید با اجرای برنامه‌ های مفید و تاثیرگذار برای شکوفایی نسل جوان تلاش کنیم.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کار کانون آموزش غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان است و جنبه‌ی اوقات فراغتی و سرگرم کننده ندارد، گفت: رسالت ما با دیگر دستگاه‌های فرهنگی متفاوت است و در برنامه‌ی مدون ۵ ساله کانون پرورش فکری تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان با انجام کارهای کیفی است.

روحی با بیان این‌که تمامی فعالیت‌های کانون اساس دینی و اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: هر فعالیتی که در مراکز کانون پرورش فکری انجام می‌شود در واقع یک فضای تربیتی است که مخاطب را به تفکر وامی‌دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه‌ی کودک و نوجوان آن‌چه که مورد تاکید است ارائه‌ی محتوای مناسب در قالبی جذاب و مخاطب‌پسند است و در دهه فجر نیز تلاش داریم در کنار شادابی و نشاط در برنامه‌ها محتوای کیفی و آموزنده به مخاطبان ارائه دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: برای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان استان از ایده‌ها، پیشنهادات و همراهی مردمی و دستگاه‌های اجرایی استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =