تنها 30 درصد از کودکان و نوجوانان استان تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تنها 30 درصد از کودکان و نوجوانان استان تحت پوشش فعالیت‌های این کانون هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه جامعه هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان 6 سال تا نوجوانان 18 سال است، اظهار کرد: این کانون از سال 1353 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر 21 مرکز ثابت در شهرهای پرجمعیت، سه مرکز سیار یا کتابخانه ثابت با پوشش 75 روستا و یک مرکز پستی با پوشش 47 روستای عشایری و محروم در استان وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 35 هزار کودک و نوجوان از اعضای ثابت این کانون هستند، اضافه کرد: در مراکز سطح استان 336 هزار جلد کتاب وجود دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه در مرکز پستی کانون، 9 هزار و 575 جلد کتاب وجود دارد، ادامه داد: یک هزار و 573 کودک در 47 روستا به‌صورت مکاتبه و پستی از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: کتابخانه‌های سیار نیز با 7 هزار و 567 جلد کتاب با حضور در 75 روستای استان به 3 هزار و 500 کودک و نوجوان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اولین آسمان‌نمای دیجیتال در کشور در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد، افزود: با آغاز فعالیت این آسمان‌نمای دیجیتال 4 هزار کودک در 120 کارگاه با فعالیت‌های نجوم آشنا شدند.

رحیمی اضافه کرد: در مرحله ابتدایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهارمحال و بختیاری 252 نفر قصه‌گو از مربیان و اعضای کانون، گروه آزاد و کودکان و نوجوانان شرکت داشتند که از این تعداد 88 نفر به مرحله استانی، هشت نفر منتخب استانی و 2 نفر به‌عنوان منتخبین بین‌المللی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طرح کانون مدرسه از نیمه دوم سال گذشته در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار دانش‌آموز در 65 مدرسه هر هفته 2 روز در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری 30 اثر پژوهشی در سطح استان وجود داشت که از این تعداد 20 اثر برای ارسال به مرحله کشوری انتخاب شدند و در نهایت 2 اثر به‌عنوان برگزیده و 2 اثر شایسته تقدیر شدند.

رحیمی افزود: در جشنواره رضوی امسال نیز 16 اثر از استان شایسته تقدیر و برگزیده کشوری شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پوشش این مرکز شامل 30 درصد از جامعه هدف در استان است، اضافه کرد: این کانون برای احداث مراکز ثابت در نقاط مختلف استان دارای محدودیت است لذا خیرین و ادارات محلی شهرهای بالای 10 هزار نفر باید در این راستا وارد میدان شوند.

رحیمی ادامه داد: دو مرکز با مشارکت خیرین در فارسان و اردل در حال احداث است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =