افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی  نهبندان  هم‌زمان با دهه فجر

مدیر کل کانون خراسان جنوبی در نشست خبری کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر امسال، از افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نهبندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، صبح هشتمین روز از بهمن 1396 ، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با حضور در جمع اصحاب رسانه  گفت:همزمان با دهه فجر امسال سفره‌ی کانون خراسان جنوبی با افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی نهبندان گسترده‌تر می‌شود تا  کودکان و نوجوانان مناطق روستایی این شهرستان نیز از نعمت حضور در فعالیت‌های فرهنگی و خوانش کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که دهه فجر بستری مناسب برای آشنایی کودکان و نوجوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به متقارن بودن ایام مبارک دهه فجر امسال با دهه فاطمیه، برنامه هایی متناسب این ایام پیش بینی شده است.

حمیدی با اشاره به  500 برنامه‌ی پیش بینی شده در کمیته کودک و نوجوان  استان به منظور گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: نواختن زنگ انقلاب در تمامی مراکز کانون و مهد کودک‌های استان هم‌زمان با  صبح 12 بهمن و لحظه تاریخی ورود امام(ره) به میهن، برگزاری صبح شعر و خاطره با موضوع فجر و انقلاب، اجرای نمایش عروسکی برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها، دیدار کودکان با مسوولان استانی، عضویت رایگان کودکان در مراکز کانون پرورش فکری، برپایی نمایشگاهی از تولیدات و انتشارات کانون و نشست‌های تخصصی با مناسبت‌های دهه فجر و ایام فاطمیه ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده این ایام به شمار می‌رود.   

مدیر کل کانون خراسان جنوبی هم‌چنین گفت: در ایام مبارک دهه فجر کودکان و نوجوانان استان در ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متنوعی  هم‌چون: نقاشی، سفال، نشریه دیواری  با موضوع انقلاب اسلامی و فجر و پیروزی شرکت خواهند کرد و با شخصیت  والا و اندیشه‌های  امام خمینی (ره) و دیگر  شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر آشنا خواهند شد.

مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان  در ادامه سخنانش، افتتاح نمایشگاه زندگی حضرت زهرا(س) با محوریت نقش فاطمه زهرا (س) در مبارزه با استکبار ستیزی، انتشار پوستر کودک و نوجوان، غبار روبی مزار شهدا، معرفی کتابها با موضوع انقلاب و اهدای کتاب به کتاب‌خانه‌ها،  دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و شهدای حرم، برگزاری فیستیوال عکس و فیلم کودک و آغاز ویژه برنامه سفر کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه را دیگر برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال دانست.

حمیدی در پایان گفت در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 12 کتابخانه سیار روستایی ، شهری و پستی در استان خراسان جنوبی خدمات خود را برای 33 هزار کودک و نوجوان ارایه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =