تشریح برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان

نشست مطبوعاتی و رسانه ای ستاد و کمیته های دهه فجر انفلاب اسلامی با حضور مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرافتخار انقلاب اسلامی بر ادامه مسیر نورانی شهدا تاکید کرد.

مدیر کل کانون با اشاره به جایگاه رفیع دهه فجر در دیدگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت: دهه فجر از جایگاه مهمی در کشور ما برخوردار است و رهبر فرزانه انقلاب دهه ی فجر را در حقیقت مقطع رهایی ملّت ایران و آن بخشی از تاریخ ما دانسته اند که گذشته را از آینده جدا کرده است.

وی اظهار کرد: ایام الله دهه مبارک فجر فرصت مناسبی است که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به مردم به ویژه نسل جدید منتقل شود. مهدی قربانی افزود: باید برای کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی این دستاوردها به شیوه های جذاب هنری و فرهنگی بازگویی شود.

مسوول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان ادامه داد: کمیته کودک و نوجوان استان اصفهان به همین منظور برنامه های مختلفی را در ایام الله دهه فجر برنامه ریزی کرده تا این ایام مبارک در ذهن کودکان و نوجوانان با خاطره های خوب ماندگار گردد.

حضور در مراسم گلباران تمثال حضرت امام خمینی ره در گلستان شهدای اصفهان، جشن انقلاب اسلامی با مشارکت اعضای کمیته و با حضور کودکان و نوجوانان اصفهانی، نواختن زنگ انقلاب به طور هم زمان در مهدهای کودک استان، برپایی غرفه هنری کانون در راهپیمایی میدان حضرت امام خمینی(ره) و برگزاری ایستگاه های نقاشی در دیگر شهرستان ها، برپایی عصر شعر انقلاب اسلامی در مجتمع کانون پرورش فکری، نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون با عنوان آیه های فجر در سه بخش دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش جهان و دست سازه ها، برگزاری مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب های انقلابی، برپایی کارگاه های فرهنگی و هنری در مراکز کانون استان، روز شمار انقلاب، دیدار با خانواده های معظم شهدا، اجرای ویژه برنامه های معرفی وقایع و شخصیت های انقلاب برای کودکان و نوجوانان، معرفی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی ، برگزاری انجمن های ادبی، برگزاری مسابقات نقاشی و برپایی نمایشگاه از نقاشی کودکان، تجلیل از ایثار گران و جانبازان، دعوت از والدین ،پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها جهت خاطره گویی از دوران انقلاب از جمله برنامه هایی خواهد بود که توسط کمیته کودک و نوجوان در این ایام و با مشارکت همه اعضا برگزار خواهد شد.

گفتنی است کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌های اصلی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که مسوولیت آن در استان ها با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد و کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، و هلال احمر دیگر اعضای این کمیته می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =