اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه مبارک فجر

مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان گیلان از اجرای بیش از ۲۰۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی کودک و نوجوان محور هم‌زمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیارضیائی ضمن اعلام این خبر افزود: ویژه‌برنامه‌های سی و نهمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با همراهی اعضای کمیته کودک و نوجوان و با شعار«سربلندی ملت ایران درپرتو جمهوری اسلامی، اقتدارهمه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی» در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزارمی شود.

مدیرکل کانون استان گیلان درادامه، آشنایی افزون‌تر نسل‌چهارمی‌ها با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و هم‌چنین ایجاد پیوند میان نسلی را از اولویت‌های برگزاری این ویژه برنامه‌ها عنوان‌کرد و با یادآورشدن هم‌زمانی دهه مبارک فجر با ایّام فاطمیه گفت: ویژه‌برنامه‌های این ایام با نگاهی ویژه به تقارن این روزها برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

مسوول کمیته کودک و نوجوانان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان دراین میان به ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان محور ایام سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت و از گلباران گل‌زار شهدا، تجلیل از ایثارگران و برگزاری نشست عفاف و حجاب فاطمی(س) به عنوان بخشی از برنامه‌های این ایام  یادکرد.

برگزاری جشنواه فعالیت‌های زیست محیطی با عنوان«دوستی باطبیعت»، سفر کتاب و تئاتر فیلم به شهرهای استان و هم چنین اکران فیلم«پایان رویاها» از دیگر برنامه‌ها بود که درسخنان اسفندیار ضیائی به آن اشاره‌شد.

وی در همین حال از برگزاری جشنواره موسیقی کودک و نوجوان، همایش زبان مادری و جشنواره‌ی تئاتر و نمایش عروسکی سخن‌گفت و با اشاره به نگاه ویژه‌ کانون به تمامی مخاطبان اظهارکرد: عضویت و نمایش رایگان فیلم و هم‌چنین اهدای کتاب و نوشت‌افزار به کودکان و نوجوانان روستایی از برنامه‌هایی است که در این ایام صورت‌می گیرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین از اجرای فعالیت مشترک کتاب‌خانه پستی و بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون برای مخاطبان روستایی سخن‌گفت و برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه انقلاب» را گامی درمسیرارایه‌ی فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخورداردانست.

او در ادامه به برگزاری جشن انقلاب و برپایی غرفه کانون با عنوان«شکوه شکفتن» در یوم الله ۲۲ بهمن پرداخت و از ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری به کودکان و نوجوانان در مسیر راهپیمایی پرشور این روز خبرداد.

مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان درعین حال همراهی دستگاه‌های عضو این کمیته را خاطرنشان‌کرد و با بیان این‌که این همکاری در دو سطح مرکز استان و شهرستان‌ها صورت‌می گیرد افزود: همراه‌سازی تمام افراد جامعه از اولویت‌های دستگاه‌های فعال است و ازاین رو شاهد اجرای  فعالیت‌های مشترک با اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر در تمامی شهرها و روستاهای سطح استان خواهیم بود.

وی برهمین اساس از برپایی نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، برگزاری آیین هویت ملی کودکان ایران اسلامی، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی به عنوان برخی از این فعالیت‌ها نام برد که ازسوی آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، صدا و سیما و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برگزارمی شود.

شایان ذکر است، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» با عناوین، انقلاب اسلامی؛ امام خمینی (ره)، ولایت‌فقیه و رهبری، انقلاب اسلامی؛ تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان، انقلاب اسلامی؛ جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی، انقلاب اسلامی؛ ارزش‌های اسلامی، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی، انقلاب اسلامی؛ اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال، انقلاب اسلامی؛ گفتمان انقلابی، مجاهدت فرهنگی و تمدن نوین اسلامی، انقلاب اسلامی؛ اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار، انقلاب اسلامی؛ ایمان، جهاد و شهادت، انقلاب اسلامی؛ وحدت ملی، عزت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)، انقلاب اسلامی؛ استکبارستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف و انقلاب اسلامی؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =