نویسنده کتاب«شب چهل و یکم» میهمان اعضای کانون ۱۵ تهران شد

به مناسبت جشن پیروزی انقلاب اسلامی، ششمین ویژه‌برنامه « آقای نویسنده سلام» با حضور عباس قدیر محسنی در مرکز تخصصی ادبی شماره ۱۵ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این ویژه‌برنامه عباس قدیرمحسنی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی میهمان ۸۰ نفراز اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه تخصصی بود و به پرسش اعضای علاقه‌مند به حوزه داستان‌نویسی پاسخ داد.

بنا بر این گزارش، اعضای فعال و کتاب‌خوان این کتابخانه، که پیش‌تر با مجموعه آثار این نویسندۀ توانا در قالب فعالیت‌های معرفی کتاب، روخوانی کتاب، بحث کتاب، معرفی شخصیت و فعالیت ادبی آشنا شده بودند، باب گفتگو را با نقد و نظر در رابطه با کتاب‌های ایشان آغاز کردند. «امیرحسین شبستری راد» عضو فعال نوجوان نیز در این میان در قالب یک منتقد وارد شد و با زبان طنز آثار میهمان برنامه را بررسی کرد.

نویسنده کتاب «توی شکم این گرگ چه خبر است؟» در بخشی از این برنامه تلاش کرد به نامه‌های برخی از اعضا که برای او نوشته بودند، به‌صورت حضوری پاسخ دهد.

قدیر محسنی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مشکل بچه‌های امروز نخواندن کتاب است از مخاطبان خواست پیشینه ادبیات کلاسیک ایران و جهان را مطالعه کنند و زاویۀ دیدشان را برای درک دنیای بزرگ وسعت ببخشند.

وی همچنین افزود:«شمار پایین کتاب در کشور ما مسئله مهم و نگران‌کننده‌ای است. همه ما از کتاب خواندن حرف می‌زنیم اما در عمل اتفاق خوبی نمی‌افتد. شما بچه‌های کانون می‌توانید آغازکنندۀ این حرکت باشید و فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه گسترش بدهید.»

از وی تاکنون کتاب‌های داستانی با عنوان « قصه‌های آقا کله‌پوک، پسری که گم شد، دزد یک‌چشم و شاه خل‌ها» به چاپ رسیده و کتاب « شب چهل و یکم» این نویسنده نیز با موضوع دفاع مقدس در مراکز کانون موجوداست.

در ادامۀ این برنامه، اعضای نوجوان « فاطمه شفیعی، مبینا سلطان محمدی، آیدا واحدی، حمیدرضا جعفر پوریان و رکسانا حاجی اکبری» بخش‌هایی از چند کتاب میهمان برنامه را به شیوه آیتم‌های نمایشی به اجرا درآوردند.

اجرای رادیو کانون با موضوع انقلاب و مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی با اجرای «مهتاب عسگری و مهدی عزیزی» و برگزاری مسابقه کتاب‌های کانون با موضوع  انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

همچنین کلیپ ویژه سرود کانون نیز در این مراسم پخش شد. این کلیپ به کارگردانی حمیدرضا جعفرپوریان تهیه و در آن فیلمی کوتاه و طنز با بازی اعضای نوجوان مرکز با سرود کانون همراه شده بود.

جشن انقلاب و ششمین نشست آقای نویسنده سلام با حضور بیش از هشتاد عضو کودک و نوجوان همزمان با ایام مبارک دهه فجر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۵ کانون استان تهران برگزار شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =