کد خبر: 276840
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
روایت داستان ضامن آهو

داستان ضامن آهو در آستانه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) توسط مربی مرکز فرهنگی هنری قوچان روایت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پیرو تعامل دوسویه کانون و آموزش‌و پرورش، در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، تعداد ۹۰ دانش‌آموز طرح «کانون و مدرسه» به زیارت آرامگاه امام‌زاده سلطان ابراهیم رهسپار شدند.

میترا شجاعی‌مقدم مربی مسوول مرکز در این باره گفت: دانش‌آموزان طرح «کانون و مدرسه» دبستان شاهد هراتی به همراه مربیان کانون در روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه به زیارت آستانه امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) رفتند و ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ شهدا، بر مزار آنان حاضر شدند.

شجاعی‌مقدم هدف از این اردوی یک‌روزه را آشنایی دانش‌آموزان با برخی آداب ظاهری و باطنی زیارت دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف هر کار باید آداب آن را بدانیم و دانستن آداب زیارت امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه، زائر را در کسب دستاوردهای معنوی زیارت و حصول به توجه قلبی کمک می‌کند.

دانش‌آموزان در این زیارت دانستند علاوه بر تمیزی جسم و لباس، طهارت روح و روان نیز از مهم‌ترین آداب زیارت است و داشتن خضوع و خشوع در هنگام زیارت، ذکر تسبیح و خواندن اذن دخول از دیگر آدابی بود که برای زیارت به دانش‌آموزان تاکید شد.

پس از زیارت امام‌زاده ابراهیم دانش‌آموزان بر مزار شهدای آن منطقه حاضر و روایت داستان «ضامن آهو» را از زبان مربی مرکز شنیدند.  

گفتنی است؛ بقعة این امامزاده که به «سلطان ابراهیم» مشهور است، در آبادی شهر کهنه، میان قوچان و فاروج واقع شده و اکنون در مسیر اصلی جادّة شمال به مشهد قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =