مسابقه گردونه انقلاب و ثبت کبوتر بر سینه ی کودکان

مرکز مجتمع کانون کرج، مسابقه ی گردونه انقلاب را  با حضور دانش آموزان پایه دوم دبستان شهید قندی، برگزار و با اهدا کبوتر به دانش آموزان از آن ها تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، صبح روز دو شنبه 16 بهمن 96، همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، دانش آموزان پایه دوم ابتدایی دبستان شهید قندی در مرکز مجتمع کرج حضور یافته و از طریق مسابقه ی گردونه ی انقلاب و با روش های خلاق و جذاب با شخصیت های انقلابی و وقایع انقلاب آشنا شدند .

دانش آموزان که شوق یادگیری در ساعات اولیه ی صبح یک روز زمستانی در چهره هایشان پیدا بود ، آرام و کنجکاو به فضای مرکز می نگریستند .

در ابتدای این برنامه طاهره سادات سجادی با زبان کودکانه  اعضا را با دهه فجر و وقایع مربوط به آن آشنا کرد

در ادامه خدیجه میرزایی قصه ی ((گربه ها و خروس ها )) را در حالی که بچه ها دوست داشتند بدانند چه شد که گربه ها دشمن دایمی خروس ها شدند،  برای اعضا قصه گویی کرد .

در بخش بعدی فرزانه بدر پور مسابقه ی گردونه انقلاب را با انتخاب دو نفر از اعضا که در میان هیاهوی بچه ها به عنوان نمایندگان گروه آمدند،  آغاز کرد ، بچه ها باید با شروع شدن موسیقی گردونه را می چرخاندند و پس از اتمام موسیقی باید چرخش تمام می شد و و از گزینه ای که گردونه روی آن ایستاده بود برای دانش آموزان سوال طرح می شد .

سوالات مسابقه از برنامه ها و فعالیت های کانون تعریف شده بود :

به عنوان مثال در بخش معرفی شخصیت، دانش آموزان با استفاده از کارت های کوچکی که زندگی نامه امام خمینی (ره)  و  مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به دقت و به زبان ساده روی آن نوشته شده بود با شخصیت و زندگانی این بزرگواران آشنا شدند .

بار دیگر در میان هیاهو و شور بچه ها گردونه چرخید واین بار با   انتخاب گزینه ((نمایش خلاق )) دانش آموزان با کمک مریم بارانی، دیگر مربی فرهنگی مرکز و با استفاده از شخصیت های کتاب "گربه ها و خروس ها " که قبلا با مشارکت اعضا و توسط مربیان تهیه شده بودند، نمایش خلاق داستان گربه ها و خروس ها را اجرا کردند.

خواندن دسته جمعی سرودهای انقلابی با کمک فرزانه بدر پور و طاهره سادات سجادی مربیان فرهنگی مرکز یکی دیگر از بخش های جذاب گردونه انقلاب بود که شور خاصی را به دانش آموزان بخشید.

 ساخت کاردستی ((کبوتر )) به عنوان یکی از نماد های انقلابی در دو کارگاه که توسط فرزانه بدر پور و مریم بارانی اداره می شد پایان بخش برنامه ها بود .

گفتنی است که نرمین کریمی ، مسوول مرکز کبوتر هایی را پس از هر مسابقه به روی سینه انش آموزان می چسباند  و در نهایت نیز دانش آموزان همه کبوتر هایی را که در کارگاه کاردستی ساخته بودند، به عنوان یادگاری با خود بردند در حالی که شور و نشاط،  لبخند به چهره هایشان نشانده بود .  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =