قول مساعد وزیر آموزش و پرورش برای گسترش کتابخانه‌های سیار سیستان و بلوچستان

سید محمد بطحایی: کانون می‌تواند روح نشاط را به کودکان و نوجوانان تزریق و آنان را از پژمردگی دور کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، هم‌زمان با سفر وزیر به سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان با وزیر آموزش و پرورش دیدار و گفتگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سخنان خود با اشاره به بازدیدی که از نقاط مختلف استان داشته، گفت: کودکان و نوجوانان این استان با کمترین امکانات در حال تحصیل هستند و به همین دلیل علاوه بر ضرورت افزایش فضاهای آموزشی به شادی و نشاط احتیاج دارند.

سید محمد بطحایی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران کانون عنوان کرد: کانون با انجام فعالیت‌های گوناگون می‌تواند روحیه‌ی نشاط و شادی را به این کودکان و نوجوانان تزریق و آنان را از پژمردگی دور کند.

وی سپس با اشاره به اهمیت حضور کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهرها از مدیرکل کانون خواست یک طرح ویژه‌ی عملیاتی برای افزایش حضور همکاران در این مناطق تهیه کند تا با تخصیص اعتبارات ویژه بتوان ناوگان کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری کانون را گسترش داد.

قابل ذکر است پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل کانون با اشاره به گسترش جغرافیایی استان گفت: سیستان و بلوچستان حافظ ۱۳۰۰ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و مذهبی، دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی تعدیل کند.

معصومه هادی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین آمار کودک و نوجوان، جوان‌ترین استان کشور است، عنوان کرد: از یکسو تعداد کم مراکز فرهنگی هنری استان و تجهیزات فرسوده و از سوی دیگر  کمبود نیروی انسانی و پراکندگی جمعیت استان پاسخگوی جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کودک و نوجوان استان نیست.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود کتابخانه‌های سیار را سفیران کانون در حاشیه‌ی شهرها و روستاها دانست که با نمایش فیلم و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این مناطق بخشی از کمبودها را جبران می‌کنند که در این بخش نیز به دلیل وجود تنها دو کتابخانه‌ی سیار بسیاری از بچه‌ها به آنها دسترسی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =