رونمایی چهار جلد کتاب کودک و نوجوان در سمنان

جشن بزرگ انقلاب و آیین رونمایی از چهار جلد کتاب کودک و نوجوان به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در هفتمین روز از ایام‌الله دهه‌ی فجر، همزمان با برگزاری جشن بزرگ انقلاب از چهار جلد کتاب کودک و نوجوان با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس رونمایی شد.

در این آیین که صبح چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولین و ۲۰۰ دانش‌آموز کودک و نوجوان در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و آرزوی توفیق روزافزون برای ملت سرافراز ایران یکی از اهداف جشن‌های انقلاب اسلامی را علاوه بر پرورش هویت ملی و ایرانی، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

جمال در ادامه با اشاره به اهمیت انتقال آموزه‌های انقلاب به کودکان و نوجوانان گفت: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر با برپایی برنامه‌های مختلف در قالب کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، پیام‌های انقلاب اسلامی را با زبانی هنرمندانه و غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان ما در دامان انقلاب و بنیادهای فرهنگی تربیت شده‌اند و خاطره و تولید محتوا دو اصل و شاخصه‌ی مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

جمال همچنین اظهار داشت: کانون پرورش فکری با افتخار در بخش مهم دفاع مقدس و ادبیات پایداری با هدف احترام به خانواده‌ معزز شهدا و حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پیشگام بوده و هست و امروز با حضور پر رنگ شما کودکان و نوجوانان از چهار جلد کتاب با عنوان «یک آسمان پرنده»، «نقاشی در مکتب کودک و نوجوان»، «تنها یادگاری» و «من جنگ را دوست ندارم» رونمایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، به‌عنوان سه یادگار بسیار گران‌بهای حضرت امام خمینی(ره) نام برد و تأکید کرد: باید این سه یادمان بسیار بزرگ و بارز را تا پای جان حفظ کنیم.

گفتنی است؛ سرودخوانی اعضای دختر مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان، روایت‌خوانی سه عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان، پخش سرودهای انقلاب، پخش مستند کوتاهی از شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اهدای کتاب و... از جمله برنامه‌های این جشن بود و در بخشی از این آیین از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، نویسنده کتاب و اعضای کودک و نوجوان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =