کد خبر: 277084
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
بازدید 740
از برگزیدگان جشنواره‌ی‌استانی‌ "شعرانقلاب" تجلیل شد

با حضورمسوولین استان و شهرستان ابرکوه و غلامرضا بکتاش شاعر نام آشنای حوزه‌ی کودک ونوجوان از برگزیدگان جشنواره‌ی استانی شعرانقلاب با عنوان "حرف اول" تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، مراسم پایانی جشنواره‌ی استانی شعرانقلاب باعنوان "حرف اول" به همت مرکزفرهنگی‌ هنری شماره‌ یک ابرکوه و با حضورغلامرضا بکتاش شاعرنام آشنای حوزه‌ی کودک و نوجوان کشور، محمدرضا آخوندی سرپرست اداره کل کانون استان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه، محمد کاظمی‌نسب فرماندار، سیدعلی رسولی شهردار، و جمعی از مدیران دستگاه‌ها، شاعران حوزه‌کودک ونوجوان، اعضای ادبی مراکز فرهنگی‌هنری یزد، مهریز، میبد، ابرکوه، شاعران دربخش‌آزاد، دانش‌آموزان، خانواده‌ها، در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

 در این مراسم محمدرضا آخوندی سرپرست کانون استان، به حضار خیرمقدم گفت و شاعران برگزیده در بخش‌های مختلف به قرائت آثار خود پرداختند. ضمن این‌که محمد کاظمی‌نسب، فرمانداربسیار فعال و فرهنگ‌دوست شهرستان ابرکوه در دقایقی، به ایراد سخن پرداخت و نیز میهمان برنامه، غلامرضا بکتاش، از خودش گفت و چند تا از اشعارش را، که مربوط به انقلاب بود، تقدیم حاضرین درمراسم کرد. شعرخوانی نیایش بکتاش نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، جشنواره‌ی شعرانقلاب با عنوان"حرف اول" برای اولین بار به شکل استانی، درابرکوه برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت وهمکاری فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ وارشاداسلامی، نهادکتاب‌خانه‌های‌ عمومی و آموزش‌ وپرورش ‌شهرستان ابرکوه دربرگزاری جشنواره، قابل ستودن است.

 از میان ۱۱۱ اثرارسالی از ۷۰ شاعر، ازشهرهای یزد، ابرکوه، مهریز، میبد، بافق، بهاباد ومروست، به دبیرخانه‌ی جشنواره، دربخش‌های‌ اعضا، مربیان و آزاد، تعداد ۱۴ اثر مورد تقدیر قرار گرفت و درپایان مراسم، باحضورمسوولین استانی و شهرستان، ازبرگزیدگان تجلیل شد.

داوری این جشنواره را محمدرضا آخوندی سرپرست اداره کل کانون و از شعرای توان‌مند و نیز دکتراحمدرضا قدیریان از شاعران نامی وپرآوازه‌ی استان بر عهده داشتند، ضمن این‌که، فریبا قیومی‌زاده از مربیان موفق ادبی کانون، در شهرستان ابرکوه، دبیرجشنواره‌ی استانی شعرانقلاب بود.

 اسامی برگزیدگان اولین جشنواره‌ی استانی شعرانقلاب:

 گروه‌سنی‌ ج: مهرانه زارع‌بیدکی (مهریز)، ریحانه زارع‌بیدکی(مهریز)، حُسنی‌دلیر (ابرکوه)

گروه‌سنی‌ د: محدثه‌سالار (ابرکوه)، آرزوکوچکی (ابرکوه)

گروه‌سنی ه: زهراقیومی (ابرکوه)، فاطمه ناجی (ابرکوه)

مربیان:  سیده‌خدیجه‌طباطبایی (مهریز)، فاطمه‌احمدزاده (ابرکوه)، فرزانه‌سعادتمند (یزد)

بخش آزاد: اعظم جلال زاده (میبد)، فاطمه غلامی (یزد)، مطهره باغستانی (یزد)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =