کد خبر: 277111
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
بازی یک واسطه‌ی تربیتی است

جشنواره استانی بازی‌های ایرانی و اسلامی کانون خراسان رضوی در دهه فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه جشنواره استانی بازی‌های ایرانی و اسلامی در مرکز فرهنگی هنری شماره۸ مشهد برگزار شد.

جواد محقق نیشابوری در مراسم گشایش این جشنواره گفت: به منظور احیاء و ترویج بازی‌های سالم و سنتی، و همچنین آشنایی اعضا با بازی‌های بومی، ساماندهی فعالیت بازی در مراکز کانون مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل کانون در ادامه از نقش بازی به عنوان خمیر مایه تفکر و اندیشه کودکان و نوجوانان برای رشد ذهنی و اجتماعی آنان یاد کرد و گفت: علاوه بر ایجاد شور و نشاط و ثبت، احیاء و ترویج بازی‌های بومی و محلی اهداف دیگری هم در برگزاری این جشنواره مدنظر قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و جهت‌دهی در بازی‌های مراکز، و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانا با بازی به عنوان یک واسطه‌ی تربیتی اشاره کرد.

وی در ادامه به فرآیندمحور بودن این جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به اهداف پیش‌بینی شده این جشنواره، کلیه مراکز فرهنگی کانون استان با اتکاء به تجارب، امکانات و تجهیزات، نیاز مخاطب و توانمندی‌های موجود به شناسایی بازی‌های بومی و محلی منطقه خود و طراحی مسابقات محلی به همراه ساخت بازی‌های فکری با رویکرد علمی و آموزشی پرداختند و بازی‌های بومی و محلی و ابزار آن را به سایرین معرفی کردند.

 اعضای مراکز در فضایی آکنده از شور و نشاط و در قالب چند تیم به اجرای بازی‌های بومی و محلی چون؛ جو گندم، کار ما کار دیو است، الک و دولک، ارنگ ارنگ، سنگ به سنگ، اوستا زنجیرباف، بازی با سازه‌های چوبی، دستمال‌بازی و بازی کبدی پرداختند و مربیان هر تیم توضیحات لازم در خصوص نحوه بازی و تاریخچه آن در مناطق گوناگون را ارائه دادند.
تصاویر برگزاری جشنواره استانی بازی های بومی و محلی را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =