کد خبر: 277142
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
احیای بازی‌های بومی محلی

جشنواره بازی‌های بومی و محلی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در مرکز فرهنگی هنری خواف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، مرکز فرهنگی هنری خواف با برپایی جشن بازی‌های بومی و محلی، میزبان اعضای پسر مرکز بود.

نصرت لقای‌رودی سرپرست مرکز خواف با اعلام این خبر گفت: بازی از دیر باز مورد توجه همگان بوده است و نشانه‌ای از فرهنگ و آداب هر قومی به شمار می‌رود و در همه جای کره زمین به اشکال گوناگون وجود دارد و فقط در نوع و اسباب مورد استفاده با هم تفاوت دارند.

او در ادامه به اهمیت احیای بازی‌های بومی و محلی در میان کودکان و نوجونان اشاره کرد و گفت: در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و جایگزین شدن بازی‌های کامپیوتری به جای بازی‌های پر تحرک و بانشاط بومی و محلی؛ لزوم توجه و زنده کردن این بازی‌ها هر چه بیشتر احساس می‌شود و به همین دلیل در سال جاری سعی شد بازی‌هایی که در سال‌های نه چندان دور در این منطقه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را سرگرم می‌کرده است دوباره زنده شود.

در جشن بازی‌های بومی و محلی به معرفی و اجرای چند بازی بومی پرداخته شد که بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت و شور و نشاط فراوانی در آنان ایجاد کرد و درکنار بازی‌ها برای ایجاد فضای ملی و انقلابی با استفاده از رنگ مجاز صورت بچه‌ها با نقوش پرچم ایران و گل لاله طراحی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =