دانش آموزان اندیمشکی در کانون پرورش فکری هوای پاک را نقاشی کردند

دانش آموزان اندیمشکی با هدف حفظ محیط‌زیست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هوای پاک را نقاشی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فهیمه سروندی مسئول کانون شماره یک اندیمشک با اعلام این خبر گفت: ویژه‌برنامه نقاشی با موضوع هوای پاک با تأکید بر نقش دانش‌آموزان در پیشگیری از آلودگی هوا در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اندیمشک برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که این ویژه‌برنامه با همکاری آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان مدرسه نسیم شهرستان اندیمشک برگزار شد افزود: دانش آموزان در این برنامه با برخی از نقش‌های خود در پیشگیری از آلودگی هوا همچون پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه به‌جای آن‌که از پدر و مادر بخواهند با خودرو شخصی آن‌ها را برسانند آشنا شدند.

سروندی در ادامه اضافه کرد: مربیان کانون همچنین به بچه‌ها آموزش دادند که از پدر و مادرشان بخواهند تا آهسته‌تر و ملایم‌تر رانندگی کنند زیرا در این صورت سوخت کمتری مصرف می‌شود و دی‌اکسیدکربن کمتری نیز تولید می‌شود.

این مسئول فرهنگی، صرفه‌جویی به‌خصوص در مصرف کاغذ و مداد، رعایت بهداشت فردی و استفاده کمتر از خوشبوکننده و عطرها، کاشت درخت در حیاط منزل یا نگهداری حداقل چند گلدان در خانه و صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی که برای تولید آن باید نیروگاه‌ها کار بیشتر انجام داده و به‌تناسب آن افزایش آلودگی هوا را در پی خواهد دیگر مواردی برشمرد که دانش آموزان در این برنامه با آن آشنا شدند و پس از آن اقدام به نقاشی با موضوع آلودگی هوا کردند.

وی یادآور شد: فعالیت نقاشی یکی از برنامه‌های پُرمخاطب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که مربیان کانون با استفاده از آن به شیوه‌های غیرمستقیم بچه‌های را با آموزه‌های تعلیمی و تربیتی آشنا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =