کد خبر: 277309
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
یاد باد آن روزگاران یاد باد

مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد به مناسبت گرامی‌داشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، طاهره سیدین مربی مسوول مرکز هدف از برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فجر را آشنایی نسل امروز با آرمان‌های انقلاب و شناخت ویژگی‌های امام‌خمینی(ره) بنیانگذار این انقلاب دانست و گفت: انتقال ارزش‌های انقلابی به کودکان و نوجوانان امروز وظیفه اصلی ما مربیان است و باید آنان را به حفاظت و صیانت از انقلاب رهنمون سازیم.

گلباران تمثال امام راحل(ره)

اعضای مرکز فرهنگی هنری تایباد ۱۲ بهمن ماه تمثال مبارک حضرت امام خمینی را گلباران کردند. در این روز اعضا پس از مطالعه کتاب «دانستنیهای تاریخ انقلاب اسلامی» با بعضی از وقایع انقلاب، ویژگی‌های حضرت امام(ره) به عنوان یک شخصیت انقلابی، خیانت‌های محمدرضا پهلوی و فرح، چگونگی فرار شاه و ورودامام در ۱۲ بهمن آشنا شدند و به منظور قدردانی از پیر جماران و تجدید بیعت با بنیان‌گذار انقلاب، عکس ایشان را گلباران کردند.اعضا با گفتن شعارهای انقلابی آرزو کردند کاش در ان ایام پرشکوه حاضر بودند و با چشم خود این واقعه عظیم را نظاره می‌کردند .

اجرای سرود «وطن من ایران» توسط کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، ۴۰ کودک و نوجوان کم‌توان ذهنی و حرکتی به همراه مربیان خود میهمان مرکز فرهنگی هنری کانون تایباد شدند. دانش‌آموزان مدرسه استثنایی جامی با حضور در فضایی سراسر شادی و نشاط به وجد آمدند و پس از معرفی خود، شعرهای ملی و انقلابی چون «سرود جمهوری اسلامی» و سرود «وطن من ایران» را اجرا کردند. براساس آنچه شنیده بودند در مورد انقلاب و همراهی مردم با مسوولان گفتند و با شعار مرگ بر آمریکا، نفرت خود را از خودکامگی و استعمارگری دولت‌مردان آمریکایی سر دادند.

برگزاری مسابقه و نمایش انیمیشن‌های کانونی نیز بخشی از این بازدید بود که مورد استقبال واقع شد.

جلسه آشنایی والدین با فعالیت‌های کانون

در ۱۶بهمن‌ماه جلسه آشنایی والدین دانش‌آموزان طرح «کانون و مدرسه» با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون در مرکز تایباد برگزار شد. طاهره سیدین مربی مسوول مرکز در رابطه با طرح «کانون و مدرسه» گفت: این طرح فرصت خوبی برای آشنایی دانش‌آموزان و معلمان با ظرفیت‌های کانون است و در حال حاضر ۸ کلاس از ۴ مدرسه شریعتی، توحید، سوم شعبان و مادر در این طرح شرکت می‌کنند.

سیدین در ادامه افزود: از جمله فعالیت‌هایی که در طرح کانون و مدرسه با این دانش‌آموزان انجام شده است می‌توان به تغذیه سالم و ناسالم، آلودگی‌های محیط زیست، اهمیت شکرگزاری، احترام به خانواده، خلاصه‌نویسی، تهیه نشریه‌دیواری و برگزاری کارگاه‌های سرود و سفال بوده است.

در این مراسم، والدین از نمایشگاه دست‌سازه و آثار اعضا نیز دیدن کردند و دانش‌آموزان در مسابقه نقاشی «روزهای خدا» که به مناسبت گرامی‌داشت ایام دهه فجر برگزار شده بود، شرکت کردند.

گفتنی است در این مراسم، تاج‌محمد حیدری معاون ابتدایی و مقدم معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =