دعوت از کودکان و نوجوانان علاقه مند به آیین های سنتی در شهر اردل

جشنواره بزرگ سبزه های نوروزی با عنوان استقبال از بهار در کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان شهرستان اردل برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: دهمین جشنواره بزرگ سبزه های نوروزی با عنوان استقبال از بهار در کانون پرورش فکر ی کودکان ونوجوانان شهرستان اردل برگزار می شود.

بر اساس این خبر: این جشنواره با هدف حفظ واحیای سنت های بومی،  ایجاد شور ونشاط اجتماعی بین کودکان در راستای حفظ و احیای فرهنگ توسط کانون پرورش فکری از کودکان و نوجوانان علاقه مند دعوت به ارائه ی سبزه های نوروزی خود در این جشنواره می کند.

این جشنواره در بخش های سبزه آرایی و تخم مرغ آرایی با محوریت سنتی توسط هنرمندان و همچنیین در بخش سبزه آرایی با توجه به آداب و رسوم بومی و محلی به همراه نگاه خلاقانه در نظرگرفته شده است، تهیه تخم مرغهای رنگ آمیزی شده مختص کودکان ونوجوانان نیز از دیگر بخشهای این جشنواره می باشد.

این جشنواره فقط ویژه کودکان ونوجوانان است و  تمامی علاقمندان در سنین مختلف می توانند با بهره گیری ایده های خلاقانه در قالب نگاه به فرهنک و ارزشهای فرهنگی نگاه نو آورانه و خلاقانه خودر را با طراحی و ساخت و تهیه سبزه و نمادهای زیبای عید نوروز در این رقا بت نوروزی شرکت دهند.

بر همین اساس دبیر خانه این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردل به 10نفر از  برگزیده به انتخاب داوران حاضر در جشنواره جوایزی اهدا خواهد کرد.

این جشنواره قرار است در 23 اسفند ماه سال جاری در مرکز فرهنگی هنری اردل با حضور شرکت کنندگان خود و کلیه ی علاقه مندان به صورت سبزه گردانی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =