شادی بزرگترین پیام آثار طنز است

احمد اکبرپور نویسنده‌ی کتاب‌های طنز در کارگاه داستان‌نویسی که با حضور اعضای کانون بندرعباس تشکیل شد بزرگترین پیام آثار طنز را شادی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، کارگاه داستان‌نویسی طنز با حضور احمد اکبرپور نویسنده کتاب‌های طنز وبا مشارکت اعضای کارگاه داستان‌نویسی مراکز فرهنگی هنری  بندرعباس برگزارشد.

اکبرپور در این کارگاه به مباحثی چون سوژه یابی در طنز نویسی، هدف طنز نویسی و کارکردهای آن پرداخت.

در ادامه وی ضمن بیان نظریه‌های طنز افزود: طنز کارکردهای مختلفی هم‌چون نقد اجتماعی، فهم تازه‌ای از زندگی وشادی و خندیدن دارد و تنها یکی از کارکردهای طنز " نقد اجتماعی می‌باشد.

اکبرپور خاطر نشان کرد: شادی بزرگترین پیام آثار طنزمی‌باشد و طنز تنها موقعیتی است که ما را با مخاطب هم‌اندازه می‌کند و در سایر موقعیت‌ها این قضیه متفاوت است.

نویسنده کتاب‌های طنز بیان کرد: داستان طنز ویژگی‌هایی دارد که با شناختن آن‌ها می‌توان دریافت که یک داستان طنز چگونه خلق می‌شود.

اکبر پور گفت: طنزنویسی چیزی نیست که بتوان آن را آموخت، بلکه می توان آن را پرورش داد، در داستان طنز آموزش‌های کلاسیک داستان‌نویسی رنگ می‌بازند چرا که طنز عرصه‌ی ممکن ساختن ناممکن‌هاست.

وی بیان کرد:  در طنز، شما مجازید که قالب‌های ممنوع در داستان نویسی را به کار بگیرید و مخاطب را با خود در لذت این ورود به حریمهای ممنوعه شریک سازید، می توانید وقایع جزئی و کلی مربوط به خودتان را بی هیچ تخیل و تکنیک روایی به قلم بکشید.

گفتنی است کارگاه‌های طنز نویسی یکی از ویژه برنامه‌های بلند مدت است که با هدف پایدار سازی اعضا و ایجاد شور ونشاط در کارگاه‌های ادبی استان هرمزگان برگزارمی‌شود.

احمد اکبرپور یکی از نویسندگان موفق ادبیات کودکان و نوجوانان ایران است. کتاب‌های غول و دوچرخه، واژه‌های خندان، من نوکر بابا نیستم، امپراطور کلمات، سه سوت جادویی، مادربزرگ جادویی، به چاچالک سفر (سقوط) کنیدو... از آثار این نویسنده طنز می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =