شادی بزرگ‌ترین پیام آثار طنز است

نویسنده‌ی کتاب‌های طنز در کارگاه داستان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس، بزرگ‌ترین پیام آثار طنز را ایجاد شادی و نشاط عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد اکبرپور در این کارگاه  که با مشارکت اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون بندرعباس برپا شد، با بیان این مطلب گفت: طنز تنها موقعیتی است که ما را با مخاطب هم‌اندازه می‌کند، درحالی که در سایر موقعیت‌ها این قضیه متفاوت است.

اکبرپور در این کارگاه به طرح مباحثی از قبیل: سوژه‌یابی، هدف و کارکردهای طنزنویسی پرداخت و افزود. طنز کارکردهای مختلفی دارد و موجب فهم تازه‌ای از زندگی، شادی و خندیدن می‌شود و یکی از کارکردهای مهم آن نیز نقد اجتماعی است.

وی در ادامه یادآور شد: طنزنویسی چیزی نیست که بتوان آن را آموخت، بلکه می‌توان آن را پرورش داد، در داستان طنز آموزش‌های کلاسیک داستان‌نویسی رنگ می‌بازند چرا که طنز عرصه‌ی ممکن ساختن ناممکن‌هاست.

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان هم‌چنین اظهار داشت: در طنز، شما مجاز هستید قالب‌های ممنوع در داستان‌نویسی را به کار بگیرید و مخاطب را با خود در لذت این ورود به حریم‌های ممنوعه شریک سازید و وقایع جزئی و کلی مربوط به خودتان را بی هیچ تخیل و تکنیک روایی به قلم بکشید.

گفتنی است کارگاه‌های طنز نویسی یکی از ویژه برنامه‌های بلند مدت است که با هدف پایدار سازی اعضا و ایجاد شور ونشاط در کارگاه‌های ادبی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

کتاب‌های «غول و دوچرخه»، «واژه‌های خندان»، «من نوکر بابا نیستم»، «امپراطور کلمات»، »سه سوت جادویی»، «مادربزرگ جادویی»، و... از جمله آثار این نویسنده طنزپرداز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =