همایش آهنگ بهاران به دور بیست و سوم رسید

هم‌زمان با بیست و سومین همایش آهنگ بهاران، آیین نکوداشت علامه علی‌اکبر دهخدا و بیستمین سال تولد انجمن‌های ادبی مراکز کانون استان تهران روز نهم اسفندماه 1396 برگزار می‌شود.

از برگزاری همایش« آهنگ بهاران» و انجمن‌های ادبی آفرینش کانون استان تهران بیش از دو دهه می‌گذرد، سنگ بنای هردوی این پویایی‌ها در کانون استان نهاده شده است. کتاب آهنگ بهاران که هم‌اکنون به دور بیست و سوم رسید، هرساله از میان آثار منتخب اعضای کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق، شعر و داستان، برگزیدگان بخش مکاتبه‌ای و انجمن‌های ادبی به چاپ می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، رویکرد این دوره از کتاب «آهنگ بهاران» به تقویت هویت ایرانی- اسلامی و آموزه‌های رفتاری آن اختصاص داشته است و این تلاش، آینه‌ای برای بازتاب «مهارت‌های زندگی» در آثار کودکان و نوجوانان فراهم آورده است.

به گفته مهرنوش قربانعلی در این همایش، نکوداشت بیستمین سال برگزاری انجمن‌های ادبی نیز با معرفی و حضور30 تن از اعضای قدیمی دو دهۀ 70 و 80 انجمن برگزار خواهد شد و آیین یادمان «علامه علی‌اکبر دهخدا» نیز یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در این همایش است.

همچنین کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان درباره این مراسم گفت؛ از مجموع 798 اثر دریافتی که شامل 420 قطعه شعر و 378  داستان بود، درنهایت 112 اثر  به‌عنوان اثر برگزیده شناخته و این آثار ادبی در کتاب بیست و سوم آهنگ بهاران به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است داوری بخش برگزیدگان نهایی در دو بخش تخصصی داستان و شعر به ترتیب "محمدرضا شمس" داستان‌نویس، منتقد ادبی و مدرس داستان و "مصطفی علیپور" شاعر، منتقد ادبی و مدرس شعر بر عهده داشتند و داوری آثار منتخب جهت چاپ در کتاب این دوره را مهرنوش قربانعلی کارشناس مسئول ادبی، نگین صدری زاده کارشناس ادبی ،مریم عباسی مربی ادبی عهده دار بودند.

آهنگ بهاران یک برنامه فرایند محور است و بر اساس تلاش و فعالیت‌های مربیان ادبی، رابطان ادبی و همکاران مکاتبه‌ای شکل می‌گیرد و از آن می‌توان به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین برنامه‌های واحد ادبی کانون استان تهران یاد کرد.

اسامی اعضای منتخب که آثارشان در بیست و سومین کتاب  آهنگ بهاران به چاپ رسیده است، ازاین‌قرار است:

http://www.kanoonnews.ir/d/2018/02/24/0/748298.pdf

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =