بیست و سومین جمع ادب دوستان در آهنگ بهاران

همایش آهنگ بهاران و پاسداشت بیستمین سال انجمن های ادبی مراکز کانون استان تهران با حضور اعضای برگزیدۀ ادبی و جمعی از مسئولان نهم اسفند ۱۳۹۶ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران،  عصر روز چهارشنبه نهم اسفند ۱۳۹۶، چهارده عضو نو قلم کودک و نوجوان آثار شعر و داستان خود را در حضور مخاطبان قرائت کردند و توسط کارشناسان میهمانان برنامه « مصطفی علیپور» شاعر و «محمدرضا شمس» داستان نویس، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
این ۱۴ متن ادبی از میان ۱۱۲ اثر از اعضای کارگاه های ادبی مراکز کانون استان تهران برگزیده شده است که به خالقان این آثار لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

در بخش دیگری از برنامه یادمان علامه دهخدا به مناسبت سالگرد درگذشت این دانشمند ارزشمند برگزار و انیمیشنی در رابطه با زندگی ایشان پخش شد.

اجرای موسیقی سنتی توسط اعضای ارشد مرکز شماره ۲ و پخش کلیپی با عنوان نگاهی به بیست سال انجمن های ادبی کانون استان از دیگر بخش های این همایش بود.

گفتنی است در این برنامه ۳۰ تن از اعضای سابق انجمن در دهه های ۷۰ و ۸۰ نیز دعوت شده بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین ۱۱ نفر از برگزیدگان مسابقه ادبی ( علوم خیال انگیز) نیز که در پاییز سال جاری در سطح استانی برگزار شده بود، در این برنامه جوایز خود را دریافت کردند.

محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان ‌تهران در جمع ادب دوستان در رابطه با اهمیت حفظ و نگهداری از زبان و ادبیات فارسی سخنرانی کرد.

در پایان از پویایی و تلاش مربیان ادبی و مربیان رابط ادبی که در برگزاری کارگاه های نوشتن خلاق، شعر و داستان و فراهم آوردن شرایط ارتقاء کیفیت آثار و حضور اعضا در آهنگ بهاران قدردانی شد و برگزیدگان در این همایش جوایز خود را دریافت، و عکس یادگاری گرفتند.

همایش ادبی آهنگ بهاران هر ساله با هدف معرفی اعضای صاحب قلم کلاس‌ها و کارگاه‌های ادبی و حفظ و گرامیداشت فرهنگ و هویت ایرانی- اسلامی برگزار می شود و طی سه دهه توانسته چهره های مطرح و بنامی را همچون عباس تربن ( شاعر)، فاضل ترکمن( شاعر)، کبرا بابایی ( نویسنده و شاعر) و ... به عرصه ادبیات کشور معرفی کند.

کتاب «آهنگ بهاران» که آثار منتخب شعر و داستان اعضای مراکز کانون استان در آن به چاپ رسیده، در آخرین بخش از این همایش به حاضران اهدا ‌شد.

این برنامه با اجرای صحنه ای رضا ایمانی و مریم عباسی از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز نهم اسفند ماه ۱۳۹۶ در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =