کد خبر: 277534
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
همزمان با اسفند ماه سال جاری در شهرکرد

ایستگاه نقاشی نماد های بومی محلی نوروزی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع نماد های بومی محلی ایام نوروز در اسفند ماه سال جاری با حضور 60 کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 شهرکرد خبر داد.

وی با اشاره به غنای فرهنگ و تمدن ایرانی وپاسداشت میراث ملی در نوروز باستان در این زمینه گفت: احیای آیین های سنتی گذشتگان ما در ایام عید از جمله برنامه های مهمی است که بسیاری از سنت ها و فرهنگ و تمدن ملی ما را در دل خود جای داده است و  حفظ و احیای این سنت را بایددر دستور کار مراکز فرهنگی هنری کانون قرار داد.

فرزاد رحیمی با تاکید بر این که آیین های ملی نباید به بوته ی فراموشی سپرده شوند باز آفرینی و برپایی نمایشگاهها و ایستگاههای فرهنگی هنری از نمادها و آیین های گذشته در ایام و مناسبت های مختلف سال را از جمله برنامه های مهم و هدفمند کانون جهت پرورش و ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی و هویت ملی در میان کودکان و نوجوانان دانست.

مدیر کل کانون ضمن اشاره به اشاعه وجایگزینی فرهنگ های بیگانه در ایام و مناسبتهای مختلف ملی کشور ایران برپایی چنین نمایشگاههایی را از جمله اقدامات موثر در هویت یابی و آشنایی قشر مخاطب خود در کانون عنوان کرد.

در این ایستگاه نمادهایی از ایام نوروز توسط 60 نفر از اعضای مرکز به صورت نقاشی گروهی کشیده شد و در پایان کار به صورت نمایشگاهی برای بازدید عموم تا پایان سال جاری به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =