کد خبر: 277544
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
بازدید 575
هنر زبانی ماندگار است

در آئین اختتامیه جشنواره سرودخوانی مراکز کانون استان تهران، محمود سلیمانی در رابطه با اهمیت و جایگاه هنر با کودکان و نوجوانان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی در آیین اختتامیه جشنواره سرودخوانی اعضای مراکز کانون استان، با اشاره به لزوم به‌کارگیری زبان هنر در همۀ ابعاد زندگی گفت: امروزه اگر کسی بخواهد کار اثرگذاری انجام دهد از زبان زیبا و شورانگیز هنر استفاده می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از کلام نورانی خداوند در سوره شمس اضافه کرد: آیات متبرک قرآن مجید زبانی هنرمندانه دارند. قرآن به‌عنوان اثر ماندگار و پایدار، تجلی‌گر هنر خداوند است و پروردگار با ابزار هنر زمینه هدایت انسان‌ها به راه راست را فراهم کرده است و همین امر یکی از دلایل اثرگذاری این معجزۀ آسمانی است.

مدیرکل کانون اضافه کرد؛ همچنین اگر اشعار شاعران نام‌آوری چون حافظ و عطار را بخوانیم، می‌بینیم به دلیل استفاده هنرمندانه از واژگان، پس از قرن‌ها ماندگار و دل‌نشین هستند. اگر این زبان ماندگار است برای آنکه زبان هنر است.

وی در رابطه با خوانش اشعار در فعالیت سرودخوانی خاطرنشان کرد : اشعاری که در سرودها خوانده می‌شود را می‌توان بابیانی ساده خواند و بهره‌مند شد، اما همین اشعار همراه با موسیقی و ملودی مناسب و هماهنگی گروهی زیباتر و اثرگذارتر می‌شوند.

سلیمانی همچنین به نقش و کارکرد این هنر در سازندگی و بالندگی جامعه اشاره کرد و گفت؛ انشا الله خداوند به ما توفیق بدهد که با بهره‌گیری از زبان هنر، بهترین و مؤثرترین حرکت‌ها را جامعه داشته باشیم. زیرا یکی از مؤلفه‌های پیشرفت، هنر است. اما هنری که زبانش، زبان مردم باشد و محتوای آن فاخر و مستحسن باشد، که در این صورت همراه با خیروبرکت خواهد بود.

وی تداوم جشنواره سرودخوانی در ادوار گذشته تا امروز را مرهون تلاش و همت مربیان باتجربه، متعهد و خلاق و حضور مستمر اعضای کودک و نوجوان بااخلاق و هنرمندی دانست که با تکیه‌بر توانایی آنان، این مهم به انجام رسید.

مدیرکل کانون استان ادامه داد: برگزیده شدن و کسب امتیاز در این جشنواره مسئلۀ ثانویه است زیرا همه گروه‌ها در این دوره از جشنواره، بر روی صحنه لحظاتی پرشور و ماندگار آفریدند و اتفاقات اثرگذاری را رقم زدند و به سهم خود از همۀ گروه‌ها که تلاش کردند تا با زبان هنر اثر خیر و ماندگاری در جامعه داشته باشند قدردانی می‌کنم.

آئین اختتامیه جشنواره سرودخوانی اعضای مراکز کانون استان تهران عصر روز چهارشنبه نهم اسفندماه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با حضور گروه‌های برگزیده و جمعی از معاونان و کارشناسان کانون استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =