توانمندی کانون در ثبت و تولید بازی های فکری و سرگرمی مثال زدنی است

نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشور که از چهارم اسفند در شیراز آغاز شده است تا 18 اسفند ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس که روز دوشنبه 14 اسفند در جلسه نقد و بررسی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه شیراز حضور داشت، با ارائه گزارشی از فعالیت های اجرایی کانون گفت: ثبت تولیدات اسباب بازی و  بازی های فکری یکی از قابلیت های کانون است. این توانمندی مثال زدنی است چرا که ما در کانون معتقدیم در این زمان غوطه ور شدن در تحولات جهانی و دست و پنجه نرم کردن نسل جدید با تکنولوژی های روز لازم است به عنوان مسئولین راهکارهای خوبی را ارائه دهیم تا امکان رقابت سالم داشته باشیم و تولید بازی و سرگرمی و کتاب یکی از شاخص های ما برای ورود به این رقابت بوده و هست.   افتخاری افزود: کانون همچون بازویی در کنار دانشگاه خواهد بود و آماده هر نوع همکاری است.  

بر اساس این گزارش، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه گفت: نخستین فستیوال بازی‌های جنوب کشور شامل بازی‌های رایانه‌ای، رومیزی و فکری است.

فرشاد خون‌جوش با یادآوری اینکه کادر اجرایی این فستیوال را دانشجویان تشکیل می‌دهند، گفت: ایجاد یک فضای سالم برای آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان با بازی‌های رایانه‌ای، ترغیب دانشجویان و دانش آموزان به سمت تولید بازی‌های بومی فارسی و معرفی بازی‌های ایرانی و آشنایی با قانون کپی رایت از اهداف این فستیوال است.

او خاطرنشان کرد: در این فستیوال نمایش مراحل ساخت بازی شیرین و فرهاد با تم سنتی و ایرانی مورد استقبال اکثر بازدید کنندگان قرار گرفته است.

خون‌جوش گفت: گارکاه‌های آموزشی که در حاشیه این فستیوال برگزار شد کمک شایانی برای دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به ساخت و معرفی بازی‌های مختلف بوده است.

وی ساخت بازی‌ را یک منبع درآمدزا معرفی و اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما قانون کپی رایت رعایت نمی‌شود که باعث نادیده گرفتن حق پدید آورندگان آن شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =