آینده را با بهره‌گیری از تجربه‌های گذشته ترسیم می‌کنیم

معاون فرهنگی در مشهد گفت: نیروهای انسانی متخصص و تربیت‌شده در فرآیند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی این مجموعه‌ی فرهنگی هستند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان در آیین معرفی رضا قمرزاده به عنوان سرپرست جدید کانون استان خراسان رضوی و تکریم از تلاش‌های جواد محقق نیشابوری مدیرکل سابق این مجموعه با بیان این مطلب افزود: تغییر و تحول در سیستم اداری کشور بدیهی و طبیعی است و بر مبنای فرهنگ اسلامی، جایگاه و پست سازمانی به عنوان امانتی در اختیار افراد قرار می‌گیردو آن‌ها نسبت به این امانت حساس و مسوول هستند.   

معاون فرهنگی کانون ضمن قدردانی از تلاش‌های محقق نیشابوری در مدت مسوولیت خود و آرزوی موفقیت برای قمرزاده یادآور شد: لازم است واقعیت‌های پیش‌روی کانون را به خوبی ببینیم و بپذیریم.

وی اضافه کرد: برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های کانون شاید دو یا سه نگاه وجود داشته باشد؛ نگرش اول توجه به گذشته درخشان کانون و اراده بر ماندگاری آن خاطرات است و نگاه دیگر تلاش برای رهایی از گذشته و توجه به آینده برمبنای نیازهای جامعه و مخاطب است، اما آن‌ چه ما بدان معتقد هستیم نگاه سوم است.

معاون فرهنگی کانون ادامه داد: در گذشته ماندن و یا نگاه به آینده بدون توجه به گذشته خطا است چرا که کانون تجربه‌های موفقی داشته است و باید از این دانش و اندوخته برای ترسیم آینده‌ بهتر یاری گیرد.

زمردیان خاطرنشان کرد ما باید تفاوت‌های بنیادی و اساسی نیازهای نسل امروز با نسل دیروز را باور کنیم و شرایطی فراهم سازیم تا ضمن برقراری ارتباط سازنده با کودکان و نوجوانان، این نیازها را به درستی شناسایی و برآورده کنیم.

وی هم‌چنین با تاکید بر اهمیت پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان گفت: در کنار آموزش باید به بارور ساختن اندیشه نسل امروز که بارها از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده توجه داشته باشیم و ضمن توجه به توسعه مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی به سمت استانداردسازی بازی‌ها و سرگرمی‌ها برویم که این اتفاق با هم‌گرایی و مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی آنان محقق خواهد شد.

توجه به پایدارسازی اعضا و افزایش مخاطب یکی دیگر از دغدغه‌هایی بود که از سوی معاون فرهنگی کانون در این آیین مطرح شد.

وی در این باره به لزوم شناسایی سرمایه‌های کانون در جهت‌دهی مناسب برنامه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: به اعتقاد من سرمایه کانون صرفاً برگزاری جشنواره و آثار تولیدی نیست بلکه سرمایه کانون دو مجموعه نیروی انسانی متخصص و نیروهای تربیت‌شده در فرآیند فعالیت‌های کانونی است که ما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم تا بتوانیم با معرفی نیروهای تربیت یافته به عنوان برند کانون، جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آوریم.

زمردیان افزود: تلاش خواهیم کرد در سال ۱۳۹۷، ترویج مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و سبک زندگی اسلامی را در اصل برنامه‌های کانون لحاظ کنیم.

قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست نیز که در این مراسم حضور داشت به مقوله «جهانی شدن»و  تربیت، تعلیم و بارورسازی اندیشه‌های اسلامی در میان نسل امروز، برای مواجهه با برنامه‌های مدون دشمنان جهان اسلام اشاره کرد و از مربیان کانون خواست برای رویارویی با تهاجم فرهنگی، افق دوردستی برای خود ترسیم کنند و با پیروی و تأسی از پیامبران و امامان به تربیت اسلامی نسل امروز پرداخته و ضمن هویت‌بخشی و کرامت بخشی به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، باورها و ارزش‌های آنان را پرورش و ایمان را در وجود آنان متجلی سازند. 

رضا قمرزاده سرپرست کانون خراسان رضوی نیز به فضای متفاوت کانون با سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: افراد شاغل در کانون در هر پست و منصب که باشند هم‌چون یک مربی به تربیت و پرورش نسل امروز می‌پردازند و دنیای کانون دنیایی متفاوتی است که درک و همراهی‌اش مستلزم زندگی در آن است.

قمرزاده در پایان سخنان خود با اشاره به شناختی که از نقاط قوت و ظرفیت‌های کانون‌های سراسر کشور در دوره‌ای که معاون فرهنگی کانون بوده است به عنوان یک توشه گران‌قدر اظهار امیدواری کردکه بتواند با همدلی و همراهی همکاران کانون خراسان رضوی و اندوخته‌های ملی خود، فعالیت‌های متناسب با ذائقه بچه‌های امروز را در دستور کار استان قرار دهد.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل سابق کانون خراسان رضوی نیز به خاطره خوش حضور در کانون اشاره کرد و گفت: ۹۵۵ روز کاری خود را در کانون گذراندم و تجربه‌های ارزشمندی در حوزه مدیریت فرهنگی کسب کردم که آن را مدیون تعامل‌ و همراهی همکاران عزیز خود در کانون خراسان رضوی می‌دانم و تحقق اهداف کانون را  به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی از خداوند منان خواستارم.

جواد محقق نیشابوری روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ به عنوان مدیرکل کانون استان خراسان منصوب شد، مدرس پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد، سوابقی مانند ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور، مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان تا ۱۳۸۱ و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال ۱۳۸۵ را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

آخرین مسوولیت رضا قمرزاده نیز معاونت فرهنگی کانون بود؛ اما او پیش‌تر مسوولیت‌هایی مانند مدیرکل کانون استان تهران و مدیر دفتر مرکزی حراست کانون بر عهده داشته است.

رضا قمرزاده متولد ۱۳۴۶ در دزفول و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی ( فلسفه آموزش و پرورش) است  و از ۹ اسفند۱۳۹۶ مسوولیت سرپرستی کانون خراسان رضوی را برعهده گرفت.

مراسم معارفه سرپرست جدید کانون خراسان رضوی روز ۱۴ اسفند برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =