ویژه برنامه نهالهای ماندگار در کانون شلمزار

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همگام با مسئوولان شهرستان شلمزار به کاشت نهال پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: همزمان با هفته منابع طبیعی در ویژه برنامه نهالهای ماندگار در مرکز فرهنگی هنری شلمزار با حضور مسوولان شهری و کودکان و نوجوانان 10 اصله نهال در محوطه کانون غرس شد.

فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان در این باره افزود: درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند و تبیین این آیین و بزرگداشت این روز برای کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین مفاد آموزشی در مراکز کانون محسوب می شود.

مدیر کل کانون گفت: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم تری در زندگی بشر ایفا می کنند، از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می شوند که اهمیت کاشت درخت نباید از نظر کودکان و نوجوانان به عنوان حامیان محیط زیست دور بماند و این برنامه ها نمونه هایی از ترویج این فرهنگ درمیان این قشر است.

وی افزود: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم و نهادینه کردن این فرهنگ در میان اعضا از اهمیت ویژه ای در مراکز کانون برخوردار است.

در این آیین کودکان و نوجوانان با نحوه ی کاشت نهال توسط همکاران منابع طبیعی شهرستان شلمزار آشنا شدند و به کاشت نهال پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =