افتتاح پارک کودک مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون اردبیل با همکاری شهرداری

همزمان با روز درخت‌کاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی، پارک کودک مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل با مشارکت شهرداری این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، همزمان با روز درخت‌کاری و گرامی داشت هفته منابع طبیعی، پارک کودک مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری اردبیل با مشارکت شهرداری و با حضور مدیرکل کانون استان، کارشناسان، مربیان، اعضا و والدین افتتاح شد.

در این مراسم هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به اینکه درخت‌کاری سنت ملی، مقدس و اسلامی است، تأکید کرد: باید با طبیعت مهربان باشیم و به آن احترام بگذاریم که مایه حیات انسان‌ها است.

جمادیه با تشکر از خدمات شهرداری در فضاسازی پارک کودک مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون اردبیل افزود: امیدوارم با همکاری و تلاش همه مسئولان به‌خصوص شهرداری‌ها، کودکان و نوجوانان بتوانند در محیطی شایسته و مناسب پرورش یابند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تبریک ایام بابرکت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر که تقارن آن با هفته درخت‌کاری است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست موردتوجه جدی قرار گیرد و هرکس در هر مسئولیتی در تقویت و توسعه فضای سبز تلاش کند.

بهروز محبی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل نیز در سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری گفت: با کاشت درخت نوید آمدن بهار داده می‌شود و ما وظیفه‌داریم این سنت حسنه را پاس بداریم و در نگه‌داری فضای سبز کوشا باشیم.

وی از کودکان خواست به‌عنوان «همیار سبز»، شهرداری را در فضاسازی، نگه‌داری و کاشت درختان در سطح شهر یاری کنند.

محبی بابیان اینکه توسعه فضای سبز و اشاعه فرهنگ درختکاری وظیفه‌ی همگانی است، از کودکان و نوجوانان خواست تا فرهنگ دوستی و مهربانی با طبیعت را در جامعه ترویج دهند.

شایان‌ذکر است، اجرای این برنامه را یحیی یوسفی اصل مربی امور فرهنگی سیار شهری اردبیل بر عهده داشت. آیدا علیزاده عضو مرکز شماره دو کانون اردبیل به مناسبت روز مادر دکلمه خوانی کرد و شعر «وطنیم» را گروه سرود دبیرستان دخترانه خلبان ذاکر اردبیل به زبان ترکی اجرا کردند.

تکم گردانی عضو نوجوان مرکز شماره پنج اردبیل که سمبل رسیدن عید نوروز و فصل بهار است از ویژه‌برنامه این مراسم بود.

در ادامه بعد از افتتاح پارک کودک، شرکت‌کنندگان در این مراسم به همراه اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون اردبیل که با کمک‌مربیان خود با شیوه‌های کاشت و نگه‌داری نهال آشنا شده بودند با کاشتن نهال در این پارک به استقبال فصل بهار رفتند.

پایان‌بخش برنامه، اهدای هدایای ویژه و کتاب به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =