کد خبر: 277796
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
دختر آسمانی

هم‌زمان با میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر برنامه‌هایی متناسب با این ایام در مرکز فرهنگی هنری سرخس اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری خراسان رضوی، صدیقه ترشیزی مربی مسوول مرکز ضمن تبریک روز مادر و ولادت حضرت زهرا(س) گفت: مادر یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که باید قدر آن را بدانیم و این مناسبت در تقویم فرصت خوبی است تا از وجود پرمهر او بیشتر بهره ببریم و قدردان زحمات و مهربانی‌هایش باشیم.

مربی مسوول مرکز خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب بیان داشتند در اسلام بر اهمیت نقش زن در خانواده تاکید شده است و نقش مادری و همسری در مقابل دیگر فعالیت‌ها و نقش‌های اجتماعی اوست.

برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، معرفی کتاب «دختر آسمانی»، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع زندگی‌نامه حضرت فاطمه‌زهرا(س) و برپایی کارگاه کاردستی و تهیه کارت تبریک توسط اعضا و اهدای آن به مادران از دیگر برنامه‌های روز ولادت ام‌ابیها در مرکز فرهنگی هنری سرخس بود.

«دختر آسمانی» نوشته خشایار قاضی‌زاده و سیدمهدی شجاعی از مجموعه کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری است این کتاب حاوی متنی ادبی و احساسی درباره حضرت فاطمه (س) است. در این متن که از زبان "زمین "روایت شده، نخست زمین از منزلت فاطمه (س) سخن می‌گوید و این که از آغاز خلقت، بشر در انتظار آن بود تا آن حضرت پا به عرصه گیتی نهاده، خداوند او را به بندگانش نشان دهد؛سپس از سرگذشت و سرنوشت آن حضرت سخن می‌رود و در غم ایشان مرثیه‌سرایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =