عصر شعر «کوچه کوچه، کوچ» در وصف شهدای گرانقدر در قم برگزار شد

بمناسبت روز شهید، کانون قم به میزبانی شهدا مهدی و مجید زین‌الدین، عصر شعری به نام «کوچه کوچه، کوچ» را با حضور شاعران نوقلم مراکز کانون استان قم و میهمانان ارجمند و شاعران نامی استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، عصر شعر «کوچه کوچه کوچ» به مناسبت روز گرامیداشت شهید در خانه موزه‌ی شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

حسن ندافی، مدیر کل کانون استان با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه ادبی گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند که بالاترین لسان‌ها، لسان شعر است، شما عزیزان نوقلم و شاعران کانونی نیز قدم در راه پر مسئولیتی گذاشتید چرا که قرار است تاثیرگذار باشید.

وی در ادامه گفت: شعر تاثیرگذار است و ما به خوبی می‌دانیم که در سخت‌ترین شرایط، حتی در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی این شعر بود که در بسیاری موارد برای مردم رهنمود بود و خط مشی انقلاب را تعریف می‌کرد.

ایشان با عرض خیرمقدم خدمت میهمانان ارجمند خاطرنشان کرد: ما در این فضا، از شهیدان عزیز مدد می‌گیریم چرا که خود این خانه موزه، شعر است.

در این برنامه 12 شاعر نوقلم از مراکز دهگانه کانون استان قم به شعرخوانی پرداختند و شاعران ارجمند محمود پوروهاب، یحیی علوی‌فرد، تقی متقی و سیدعلی حسینی ایمن نیز آن‌ها را همراهی کردند.

لازم به ذکر است در این عصر شعر، قاسمی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ظهیری، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و پناهنده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و خانواده‌ی محترم سالاری از شهدای مدافع حرم نیز میهمانان گرانقدر  «کوچه کوچه، کوچ» بودند.

در امتداد این ویژه برنامه محمد داستان، استاد خوشنویسی، عطیه سرانجام و مرضیه مقدم‌پور از مربیان نقاشی، مشغول خلق تابلوی نقاشی و خوشنویسی بودند که در پایان عصر شعر به خانواده‌ی شهید مدافع حرم، سلماسی و قربانی مدیریت محترم خانه موزه‌ی شهیدان زین‌الدین تقدیم شد.

در انتهای این عصر شعر از شاعران نوقلم و هنرمندان گرانقدر نیز تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =