اعلام برگزاری روز نجوم در مرکز رصد‎خانه کانون تهران

بنا بر جلسه ستادی کانون استان تهران، مرکز رصدخانه زعفرانیه (مرکز شماره ۱۶)، روز جهانی نجوم را با اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای علاقه‌مندان به علم نجوم در هفتم اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در جلسه هم‌اندیشی که روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ با حضور مدیرکل و جمعی از معاونان و کارشناسان کانون استان برگزار شد، برنامه‌های روز جهانی نجوم مراکز علمی کانون استان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش مرکز رصدخانه زعفرانیه کانون استان امسال نیز برای هجدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با حضور اعضای کودک و نوجوان و برخی اساتید و مدرسان این حوزه برگزار می‌کند.

بر این اساس، محمود سلیمانی مدیر کل کانون استان تاریخ اجرای این رویداد را در مرکز نجوم  زعفرانیه روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۹۷ اعلام کرد.

همچنین صدیقه اطهری کارشناس فرهنگی،در این جلسه، اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه را معرفی روز و هفته نجوم، ترویج نجوم آماتوری و آموزش علاقه‌مندان به ستاره‌شناسی عنوان کرد و افزود؛ سه مرکز نجوم زعفرانیه، علوم و نجوم دماوند در این رویداد با تدارک برنامه‌های جذاب و متنوع میزبان گروه‌های سنی مختلف و بازدیدکنندگانی از مدارس و آموزشگاه‌ها خواهند بود.

به گفته دکتر پیمان نوروزی، مدرس باسابقه این مرکز، این غرفه‌ها با موضوعات منظومه شمسی، سیارات خاکی و گازی، صورت فلکی‌ها و اجرام آسمانی، گرانش و ... برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین از ایستگاه قصه‌گویی و نقالی که توسط اعضای کودک و نوجوان اجرا می‌شود خبر داد . مخاطبان در این ایستگاه با افسانه‌های صورت‌های فلکی و داستان زندگی دانشمندان علم نجوم  آشنا خواهند شد.

گفتنی است بازدیدکنندگان در این روز با استفاده از تجهیزات این مرکز تخصصی، تجربه رصد آسمان و با تلسکوپ‌های رصدخانه در روز به رصد خورشید و در شب به رصد ماه خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند روز جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۴ الی ۲۱ جهت حضور در این برنامه به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان سرلشکر فلاحی (زعفرانیه)، پارک زعفرانیه، مرکز رصدخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌ ۲۲۷۵۲۶۲۶ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =