کانون می تواند با روش های خلاقانه به حل مشکلات آموزش و پرورش کمک کند

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودان و نوجوانان استان فارس، در این دیدار گزارشی از اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس و تحت پوشش قرار گرفتن 250 مدرسه با جمعیت دانش آموزی نزدیک به بیست هزار نفر در پایه های ابتدایی توسط مدیر کل کانون فارس ارائه شد.

افتخاری ضمن ارائه این گزارش گفت: در کانون با دارا بودن مربیان توانمند فرهنگی، هنری و ادبی این امکان فراهم شد تا در فضایی غیر رسمی و با روش های غیر مستقیم، فرآیند یادگیری و یاددهی تسهیل شود. مدیر کل کانون فارس در این دیدار همچنین به موفقیت های کسب شده کانون در مسابقات بین المللی اشاره کرد و گفت: کانون فارس توانسته با ایجاد محیطی مناسب به کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان بپردازد. وی فعالیت های کتابخانه های سیار کانون در روستاها و حاشیه شهر را نیز گامی در رعایت عدالت آموزشی و تربیتی در بین کودکان و نوجوانان برشمرد که توانسته خدمات خوبی را به روستاییان مستعد ارائه کند.

در ادامه این دیدار عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های کانون فارس، ارتباط بین کانون و آموزش و پرورش فارس با 800 هزار دانش آموز و بیش از هشت هزار مدرسه و 70 هزار پرسنل را نقطه عطفی دانست که می تواند با روش های خلاقانه و ظرفیت های بالا، تحول بزرگی را در امر یاددهی و یادگیری و بروز استعدادها ایجاد کند و به حل مشکلات آموزش و پرورش کمک کند.

احمدی گفت : لازم است با تعامل و مشارکت و همکاری این دو نهاد، در رفع مشکلات تلاش کنیم و دانش آموزان را برای فکر کردن به خود، جامعه و محیط زیست آموزش دهیم.

عبدالرسول احمدی، از اسفند ماه سال 1396 به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس مشغول به فعالیت است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =