«زری زری کاکل‌زری» به دنبال تقویت مهارت ارتباط‌گیری در کودکان

«زری زری کاکل‌زری» تازه‌ترین فیلم مهین جواهریان کارگردان پ‍یشکسوت پویانمایی ایران به دنبال تقویت ارتباط‌های کودکان با هم‌سالان‌شان با بهره‌گیری از بازی و شعرخوانی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم جواهریان برای نخستین بار در بیست و یکمین بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر که از ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی چارسو درحال برگزاری است، ارایه شده است.

کارگردان باسابقه فیلم‌های انیمیشن که فیلم «بارون میاد جر جر» او در سال‌های گذشته همواره با استقبال کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به هنر پویانمایی روبرو بوده است درباره‌ی اثر جدید خود توضیح داد: این اثر نسبت به سایر تولیداتی که پیش از این کارگردانی کرده متفاوت‌تر است و اصلی‌ترین تفاوت آن کودکانه بودن و استفاده از نمادهای ساده و قابل فهم برای بچه‌های پیش از دبستان است.

وی با اشاره به این‌که مطالعات و پژوهش‌های نظری و عملی زیادی برای ساخت این پویانمایی صورت گرفته است افزود: پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» موجب شادی، تحرک، بازی و.. در کودکان می‌شود و آن‌ها را با خود همراه می‌کند تا با موسیقی ریتم‌دار آن به هم‌خوانی بپردازند.

زری زری کاکل‌زری

این کارگردان هم‌چنین با بیان این‌که این یک اثر داستانی برای کودکان است، خاطرنشان کرد: بخش دوم این پویانمایی نیز در آینده نزدیک تولید و عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد کار ساخت بخش‌ دوم پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» به اتمام رسیده و در حال تولید موسیقی مناسب و تازه‌تری برای آن هستیم.   

پویانمایی «زری زری کاکل‌زری» از تازه‌ترین آثار امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به مدت 6 دقیقه با تکنیک کات اوت رایانه‌ای تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ی شعبان‌نژاد سروده است.

علاوه بر این فیلم، سه اثر جدید ‍پویانمایی کانون نیز با عنوان‌های «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست و «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی اولین حضور بین‌المللی خود را در این بازار فیلم که در حاشیه سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برپا شده است، تجربه می‌کنند.

زری زری کاکل‌زری
زری زری کاکل‌زری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =