درک اهمیت فرهنگ و هنر، مستلزم داشتن اندیشه و خرد است

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس گفت: جامعه ما بیشتر گرفتار مسائل سیاسی شده و فعالیت های فرهنگی و هنری را به حاشیه رانده است. ما بر این عقیده ایم که جامعه پویا و کارآمد همواره به مسائل فرهنگی و هنری نگاهی ویژه دارد و درک اهمیت فرهنگ و هنر، مستلزم داشتن اندیشه و خرد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی در جمع مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در فیروزآباد، ارسنجان، پاسارگاد و خرامه خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر بر خلاف سایر بخش های جامعه، فراز و نشیب های زیادی وجود دارد و به نظر می رسد آن طور که باید از شرایط، سرمایه، تاریخ، هویت اسلامی و ملی خود در ابعاد فرهنگی و هنری بهره مند نیستیم. هر فعالیت و حرکتی تا بستر فرهنگی آن مهیا و آماده نباشد به ثمر نمی رسد و برای رسیدن به هر هدفی یکی از ابزارهای مؤثر، هنر است که با استفاده از جذابیت های هنری می توان بهتر به مقصد و هدف رسید.

عضو کارگروه توسعه مدیریت کانون فارس در ادامه گفت: رفتار و کردار مربیان به عنوان یکی از مؤلفه های تربیتی گاهی زندگی و آینده کودکان و نوجوانان را دگرگون می کند و در حقیقت مخاطبین ما که قشر کودک و نوجوان هستند، همان هایی خواهند شد که می بینند و می شنوند و می خوانند.

کامرانی در ادامه گفت: فرهنگ، یکی از دشوارترین مفاهیم در علوم انسانی است و در کشور ما با توجه به هجوم فرهنگ بیگانه و کم لطفی به مسائل فرهنگی و هنری، کار در عرصه فرهنگ و هنر بسیار سخت است. بنا به گفته مقام معظم رهبری باید ایمان و باور داشته باشیم که "فرهنگ هویت یک ملت است، ارزش های فرهنگی، روح و معنای حقیقی یک ملت است و همه چیز، مترتب بر فرهنگ است. فرهنگ حاشیه و ذیل سیاست و اقتصاد نیست. "

وی در پایان اظهار داشت: جای بسی مباهات است که وظیفه ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی است و همه فعالیت و مأموریت های آن در این سه کلمه و واژه کلیدی، تعریف می شود. امیدواریم که خانواده ها همانند گذشته به کانون پرورش فکری اعتماد کنند تا کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت تابستانی، بیشتر از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =