جشنواره رضوی فرصت مغتنمی جهت ترویج فرهنگ رضوی است

مدیر کل کانون هرمزگان ضمن اعلام فراخوان شانزدهمین جشنواره رضوی کانون ، این رویداد مهم فرهنگی را فرصت مغتنمی جهت ترویج فرهنگ رضوی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش هرمزگان از انتشار فراخوان جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام (کارگروه کودک ونوجوان) خبرداد.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام فرصت مغتنمی است تا ضمن ترویج فرهنگ رضوی، رویکرد جشنواره را به سمت مطالعه  و بررسی کودکان ونوجوانان نسبت به وقایع و سبک زندگی امام رضا علیه السلام از کودکی تا شهادت و... و. را دروجود آنان نهادینه کنیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: جشنواره امسال با ۱۰ موضوع در برگزار می‌شود که « کتاب‌سازی»، «کاردستی»، «سرود و پویانمایی» ویژه‌ی (کودک و نوجوان)، «‌قصه‌گویی» و «داستان‌نویسی» ویژه‌ی (بزرگ‌سال) و چهار موضوع جدید با عناوین پژوهش اعضا»، «تمبر پستی و کارت‌پستال‌سازی»، «نامه‌ای به امام» و «خاطرات زیارت» به بخش‌های این جشنواره در سال ۱۳۹۷ افزوده شده است.

مدیر کل کانون هرمزگان افزود:بر اساس این فراخوان، قدمگاه عشق (هجرت امام‌رضا علیه‌السلام از مدینه تا خراسان)، سبک زندگی امام رضاعلیه‌السلام، (اخلاق و آداب، زهد و عبادت، علم و دانایی، رافت و مهربانی، سخاوت و بخشش، طب‌الرضا (ع) و... از محورهای موضوعی این جشنواره است.

سلیمانی هدف جشنواره را توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان ونوجوانان دانست و خاطر نشان کرد: بزرگ‌سالان (مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان، روحانیون و... کودکان و نوجوانان اعضای مراکز فرهنگی‌هنری، کتاب‌خانه‌های سیار و پستی، دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه و...) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

سلیمانی گفت: در این فراخوان، شرایط شرکت، شرایط آثار، فرآیند اجرا در مرحله‌ی استانی، گروه‌های داوری، سهمیه در هر بخش، شرایط انتخاب و ارسال آثار، جوایز برگزیدگان و تقویم اجرایی این جشنواره به صورت کامل بیان شده و مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ۱۳۹۷ است.

مدیر کل کانون هرمزگان با اعلام این خبر افزود:  فراخوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام به مدارس، مراکز فرهنگی استان  « حوزه هنری، ارشاد »، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون و ... ارسال گردیده است.

وی گفت: درمراکز کانون پرورش فکری استان، مربیان متخصص با برگزاری کارگاه‌های مختلف برای دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه و اعضای کانون زمینه حضور آن‌ها را در  جشنواره را فراهم می‌کنند و قرار است آثار مقطع ابتدایی تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت و مدارس دبیرستان تا ۲ خرداد به دبیرخانه استانی ارسال می‌گردد.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال ۱۳۹۷ هم‌زمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =