کد خبر: 278494
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
نقش موثر کانون در آموزش حقوق شهروندی به کودکان

فرماندار قاینات در استان خراسان جنوبی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابلیت و ظرفیت خوبی برای آشنایی بچه‌ها با حقوق شهروندی، تحول شخصیتی و بسیاری از فرهنگ‌های دیگر را دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهمن کهن‌ترابی در دیدار با مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود: در سال جاری یکی از اولویت‌های مهم توجه به مباحث فرهنگی، آموزش حقوق شهروندی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تحول فرهنگی و شخصیتی زمینه‌ساز توسعه فرهنگی است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان قاینات در سال گذشته یکی از کارهای شاخص در حوزه فرهنگی بود.

وی در ادامه یادآور شد: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌تر توسعه‌ یافته و روستاها می‌شود.

فرماندار قاینات در پایان این دیدار اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون در نقطه پرتراکم این شهر بتوانیم گامی موثر برای افزایش آگاهی‌های عمومی کودکان و نوجوانان و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها برداریم.

 طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی نیز پیش از سخنان فرماندار قاینات، گزارشی از فعالیت‌های مرکز فرهنگی‌هنری، کتاب‌خانه سیار روستایی و کانون زبان ایران در این شهرستان ارایه کرد.

حمیدی ضمن قدردانی از توجه ویژه فرماندار قاینات به حوزه فرهنگ و هنر گفت: کودکان و نوجوانان این شهرستان بسیار کتاب‌خوان، مستعد و توانمند هستند، این اشتیاق به مطالعه کتاب و حضور در فعالیت‌های فرهنگی باعث می‌شود، تلاش مسوولان در این حوزه برای احقاق حقوق این عزیزان مضاعف شود و توسعه مراکز فرهنگی هنری کانون در دستور کار قرار گیرد.

بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری کانون قاین از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل کانون استان به شهرستان قاینات بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =