مسئولان حقوق کودکان را مطالبه و پیگیری نمایند

دستگاه های زیربط حقوق کودکان درزمینه های مختلف فرهنگی هنری و ...را پیگیری نمایند و با افرادی که کودکان را وادار به کار می کنندبرخورد شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان: سیدموسی خادمی درکارگروه تخصصی بانوان وخانواده وجلسه کنوانسیون حقوق کودک درلرستان که باحضورمعاون وزیردادگستری ودبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزارشد، ضمن تقدیرازمدیرکل وکارکنان کانون به خاطرپیگیری مطالبات کودکان گفت: درحوزه حقوق کودکان، کسانی که دارای حق هستند قدرت مطالبه ندارند، خیلی وقت ها حق را باید مطالبه کرد.

خادمی اضافه کرد: کودکان توانایی دفاع از حقوق خود را ندارند بنابراین والدین و مسئولان باید حقوق این قشر را مطالبه و پیگیری کنند و با افرادی که کودکان را وادار به کار می کنندبرخورد شود.

وی با بیان اینکه بنابراین جامعه و نظام باید به نمایندگی از کودکان عمل کند، تصریح کرد: لرستان ضمن اینکه تهدیدهای متداول حوزه کودکان از جمله تهدیدهای فضای مجازی را دارد، تهدیدهای سنتی را هم شاهد است، مانع تحصیل شدن دختران و شرایط اقتصادی که اجازه تحصیل به کودکان نمی دهد منجر به تضییع حقوق کودکان و نوجوانان شده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم آنچه به عهده دستگاه ها است را انجام دهیم و از سوی دیگر سمن های فعال در این حوزه را کمک کرده و گسترش دهیم، افزود: مباحث حوزه کودکان بازمانده از تحصیل را در شورای آموزش و پرورش استان بررسی می کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه همچنین مسائل حوزه کودکان کار در شورای اجتماعی و در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده بررسی می شود،  خاطرنشان کرد: برخورد با کسانی که کودکان را وادار به کار می کند ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =