شیرینی مطالعه را به کودکان بچشانیم

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان معتقد است شعار «عزم و اراده ملی برای ترویج کتابخوانی» باید سرلوحه کار همه مردم و دست‌اندرکاران قرار بگیرد و شیرینی مطالعه را از سنین کودکی به بچه‌ها بچشانیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «رفیع افتخار» به بهانه سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار عقیده کرد که گرایش به موضوع کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده اما باید خواندن، دانستن، شعر و داستان، به یک نیاز و اولویت نخست بچه‌ها تبدیل شود.

نویسنده «رمان بنفشه‌ها هم می‌خندند»، درباره‌ی نشر کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اظهار نظر کرد و گفت: ظاهرا تعداد آثار منتشر شده در کانون نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است و به نظرم باید برای رفع این نقیصه تلاش بیشتری انجام شود. رمان بنفشه‌ها و تپش را کانون منتشر کرده اما اولی با وجود استقبال خوب مخاطبان، هنوز تجدید چاپ نشده در حالی که دومی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. 

او یادآور شد در روزهای نخست نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناهماهنگی و کمبود امکانات در کل نمایشگاه به چشم می‌آمد، اما فکر می‌کنم در روزهای آتی این نواقص کم و کمتر شود.

«افتخار» که روز نخست نمایشگاه از غرفه کانون هم بازدید کرده است، اضافه کرد: غرفه کانون به نسبت دیگر غرفه‌ها بهتر و شلوغ‌تر بود اما ای‌ کاش کانون معرفی کتاب و نویسنده را نیز به برنامه‌های خود اضافه کند، از جمله دیدار با نویسندگان. به گمان من نمایشگاه نباید تنها عرصه‌ی فروش کتاب باشد.

از این نویسنده کتاب‌های بی‌نام، مسیر زرد، از خودت بنویس، مسافران زمان، قصه‌های بی‌بی، ترسو، کت ولیعهدی، سه نقطه، دختری پیش خدا، تعطیلات با مزه یخمک، دنیای آرزوها، شب‌نشینی با عموبسک، برسد به دست دوست، تو فکر می‌کنی من خوشبختم؟ و تپش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی ناشران مختلف عرضه شده است.

غرفه کانون در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش«کودک و نوجوان» و در سالن مهدی آذریزدی (C5)، غرفه 191 تا روز 22 اردیبهشت 1397 پذیرای بازدیدکنندگان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =