گردهمایی اردیبهشتی در کانون استان قزوین

به مناسبت هفته معلم و با هدف سیاست‌گذاری سالانه، یک گردهمایی استانی راهبردی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 17 اردیبهشت97، گردهمایی اردیبهشتی مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی و هنری و واحدهای ستادی کانون قزوین در مجتمع فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

این گردهمایی راهبردی با برگزاری چند کارگاه آموزشی و توجیهی، نشست مدیرکل کانون با همکاران، کارگاه آموزش بازی‌های بومی و محلی و برپایی نمایشگاه همراه بود.

در بخش نخست این گردهمایی«مژده اروجی» مدیر کل کانون استان قزوین، همراه با تبریک هفته معلم، درباره مهم ترین مسایل در پیش روی کانون از جمله نهادینه سازی شعار سال 97، سیاست های ابلاغی اخیر در پیشبرد اهداف و به‌روز رسانی فعالیت های کانون و آغاز فعالیت‌های تابستانی با همکاران خود سخن گفت.

مدیرکل کانون با اشاره به شعار سال 97(حمایت از کالای ایرانی)، استفاده از خلاقیت و توانمندی‌های آموزشی مربیان کانون را در ترویج و تبیین این شعار در میان اعضا، بسیار اثرگذار و قابل تامل دانست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تخصصی کردن و استمرار فعالیت‌های آموزشی در کانون، برای دریافت و پیاده سازی پیشنهادهای سازنده همکاران خود در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی هم افزایی، هم دلی و تبادل تجربه بین مربیان کانون را از اصلی‌ترین نیازهای ارتقا و حرکت رو به جلو در کانون دانست و خواستار توجه ویژه آن‌ها به نیازمندی‌های روحی و خواسته‌های اعضا برای ایجاد تفاهم و درک متقابل بین عضو و مربی شد.

مدیرکل کانون استان قزوین در آستانه فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان،این بازه زمانی را فرصت مغتنمی برای ایجاد ارتباط بیشتر با اعضا دانست که منجر به جذب و پایدارسازی اعضا می‌شود.

استفاده از شیوه های تازه و موثر در تبلیغات تابستانی، توجه جدی همکاران به بندهای مختلف شیوه نامه‌های ارزشیابی کارکنان در طول سال، فراگیر شدن فعالیت واحد نمایش کانون در سطح استان، همکاری با جشنواره استانی نمایش عروسکی، تعامل و حضور همه مربیان استان در انجمن ادبی نوغزل از دیگر مواردی بود که اروجی در این گردهمایی به آنها اشاره کرد.

در ادامه مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون در سه کارگاه جداگانه با حضور کارشناسان خود به گفت و گوی تخصصی پرداختند و مهم‌ترین مسایل و اولویت‌های حرفه ای خود را مطرح کردند.

مدیرکل کانون با حضور در بخش نشست با مربی مسوولان و مربیان فرهنگی درباره نیازمندی‌ها، تجهیز، مسایل عمرانی و تعامل با مسوولان منطقه در مراکز و نیز توجه ویژه به انجام فعالیت‌های جدید در جلب و جذب اعضا به گفت و گو نشست.

در ادامه این گردهمایی، مربیان کانون به پای صحبت«دکتر حمید عابدی‌ها» (نویسنده و مدرس دانشگاه ) نشستند.وی که به مناسبت هفته معلم، درباره جایگاه معلم و اثرگذاری تعلیم و تربیت در پیشرفت و توسعه جامعه سخن گفت، فعالیت‌های کانون را به سبب تاکید، ترجیح و اولویت پرورش بر آموزش، دارای برتری و تاثیرگذاری بالا در جامعه دانست.

وی افزود:هر معلم و مربی باید بداند که هر یک از اعضا و دانش‌آموزان امروز، در آینده ممکن است یکی از مشاهیر و مفاخر جامعه باشند و باید برای بالندگی و کشف استعداد تک تک آنها همت بگمارد.

عابدی‌ها نخستین ویژگی معلمان را با توجه به آموزه‌های دینی، استفاده از مهر و محبت برای ایجاد اقبال و اشتیاق در آموزش و پرورش، معرفی کرد.

این مدرس دانشگاه در ادامه با برشمردن عناصر موثر در آموزش به کودکان و نوجوانان،درباره باید و نبایدهای تعلیم و تربیت با مخاطبین خود سخن گفت.

هم‌چنین برپایی و بازدید مربیان کانون از نمایشگاه دست سازه های اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون بخش دیگری این گردهمایی بود که با هدف تاکید بر بهره گیری از توانمندی و هنر اعضا برای ارائه دستاوردها و عملکرد کانون انجام شد.

برگزاری کارگاه آموزشی بازی‌های بومی –محلی برای استفاده مربیان در مراکز هم بخش پایانی این گردهمایی یک روزه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =