کد خبر: 278819
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
بازدید 1157
اعلام برنامه‌های سال ۹۷ کانون تهران

در این جلسه که صبح روز ۲۲ اردیبهشت با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان کانون استان تهران برگزار شد، برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی در اولین جلسه شورای فرهنگی سال ۹۷ در جمع معاونان و کارشناسان، بررسی عملکرد و برنامه‌های سالانه را برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های پیش رو خواستار شد و گفت؛ همه ما در زندگی بارها نیازمند بازنگری در رفتار و عملکرد گذشته خود هستیم که می‌بایست این بازنگری‌ها موجب برطرف شدن کاستی‌ها و کمبودهایی شود که در عملکرد خود داشته‌ایم تا قدمی به‌پیش برداریم زیرا این گام‌های روبه‌جلو، رمز موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی خواهد بود.

مدیرکل کانون استان یادآور شد؛ همه ما در درون و بیرون از سازمان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که شاید نتوانیم در همه‌جا نقش اصلاحی داشته باشیم و کاستی‌ها را جبران کنیم، اما می‌توانیم در عملکرد خودمان و تأثیری که در جامعه به‌جای خواهیم گذاشت نقش اصلاحی داشته باشیم تا بتوانیم به‌درستی نقش سازمانی خود را ایفا کنیم و به آسودگی پاسخگوی پرسش‌های افراد مختلف در خصوص عملکردمان باشیم.

وی افزود؛ کانون مجموعه‌ای است که همۀ بخش‌های آن مانند تاروپود به هم تنیده شده است، هرچند که همه واحدها وظایفی مشخص را بر عهده‌دارند اما برای پیشبرد کارها و برنامه‌هایشان به کمک دیگر بخش‌ها در سازمان نیازمندند، پس همان‌طور که درگذشته به این مهم توجه داشتیم، همه باهم تلاش کنیم تا در سال جدید برای تحقق اهداف سازمانی در کنار یکدیگر باشیم و باهمت همگانی و بررسی افق آینده و برنامه‌ریزی درست، اتفاق خیر و مثبتی را برای مجموعه به‌ویژه برای مراکز رقم بزنیم.

سلیمانی در پایان سخنانش با اشاره به نقش کارشناسان همچون سوزنبانانی برای تعیین مسیر خاطرنشان کرد؛ ما به عملکرد خوب و مطلوب مربیانمان در مراکز اعتماد داریم و می‌دانیم مربیان برای ایجاد فضایی لذت‌بخش که موجب دل‌بستگی و وابستگی بچه‌ها به کانون و  فعالیت‌های موردعلاقه‌شان می‌شود تلاش می‌کنند اما کارشناسان در نشان دادن میسر درست تا تحقق اهداف، نقش راهبردی دارند و می‌بایست در ایفای این نقش کوشا باشند.

در ادامه این جلسه عناوین برنامه‌های سال ۹۷ توسط کارشناسان واحدهای مختلف فرهنگی، هنری ، ادبی، آموزش و پژوهش و روابط عمومی مطرح شد.

بنا براین گزارش نوشین آغاز در رابطه با برنامه‌های فرهنگی اجراشده در سال گذشته با موضوع مهارت‌های زندگی و ادامه این طرح در سال جاری نکاتی را اشاره کرد. این کارشناس مسئول فرهنگی با اشاره بر اهمیت حفظ محیط‌زیست، در راستای مهارت های زندگی، این موضوع را به‌عنوان یکی از موضوعات پیشنهادی به مراکز عنوان کرد.

برگزاری جشنواره‌های استانی قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، هفته ملی کودک، برپایی اردوهای فرهنگی تفریحی ویژه اعضا و ... از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال جدید عنوان شد.

همچنین کارشناسان واحد هنری نیز از پیش‌بینی برنامه‌های استانی در حوزۀ هنرهای تجسمی و نمایشی خبر دادند که بر اساس موضوع مهارت‌های زندگی و محیط‌زیست طراحی و برنامه‌ریزی‌شده است.

اعلام طرح‌ها و برنامه‌های ادبی و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی همچون برگزاری انجمن‌های شعر و داستان و همایش‌های ادبی ازجمله برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی بود که توسط کارشناس مسئول واحد ادبی مطرح شد.

همچنین مریم مشیری کارشناس مسئول واحد آموزش و پژوهش در خصوص دوره‌های آموزشی، متناسب با نیاز مربیان در استان مطالبی را بیان کرد و کارشناس واحد روابط عمومی عناوین برنامه‌های این واحد را همگام با برنامه‌های استانی به‌اختصار معرفی کرد.

در این جلسه همچنین سیده نسرین سجادیان معاون فرهنگی استان و حسن صفدریان معاون اداری مالی با اشاره به مسائل و ضرورت‌های برنامه‌ریزی  پیش رو نکاتی را یادآور شدند.

این جلسه  صبح روز ‌شنبه ۲۲ اردیبهشت در سالن کنفرانس سرو اداره کل کانون استان برگزار و با ارائۀ گزارش کارشناس مسئولان واحدهای فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش و روابط عمومی در ساعت۱۱/۳۰ به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =